Metro projelerindeki tünellerde ikinci kaplama betonu olarak donatılı püskürtme beton kullanımının proje maliyetine ve süresine etkilerinin analizi
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Tünel yapım yöntemleri dünyada ve ülkemizde tarih boyunca aşamalı olarak değişip gelişme göstermiş ve bu yöntemlerden en fizibıl ve en ekonomik olanı tercih edilmeye çalışılmıştır. Ülkemizde hali hazırda metro tünel projelerinin yapım sürecinde kazı sonrası destek amacıyla püskürtme beton (shotcrete) ve hasır çelik ile geçici kaplama yapıldıktan sonra kalıcı ikinci kaplama olarak çelik donatı ve dökme beton kullanılmaktadır.Bu tez çalışmasında, mühendislik yönetimi bağlamında, donatılı püskürtme beton kullanımının metro projelerine etkisi araştırılacaktır. Bu tez çalışması kapsamında ulaşım alanındaki mega yurtdışı projelerden Etiyopya Hızlı Tren projesi ve mega yurtiçi projelerden Üsküdar - Ümraniye - Çekmeköy Metro Projesi incelenmiştir. Bu projelerdeki tünel kaplama sürelerinin ve maliyetlerinin proje yönetimindeki önemi ve projenin tamamlanmasına etkisi araştırılmıştır. Tünellerde nihai (ikinci) kaplama olarak dökme beton ile donatılı püskürtme beton kullanımının proje süresi ve maliyeti açısından kıyaslaması yapılmıştır.Sonuç olarak klasik dökme beton uygulamasına alternatif bir diğer nihai kaplama yönteminin bitmiş raylı sistem projeleri üzerinden maliyet ve süre analizi yapılarak planlanan metro projelerinin uygulamalarında proje yönetimi açısından etkisi analiz edilmiştir. Analiz sonucunda ise donatılı püskürtme beton ile tünelin nihai kaplaması yapıldığında klasik dökme beton ile yapılan tünel nihai kaplamaya göre süre ve maliyet açısından daha avantajlı olduğu ortaya çıkarılmıştır. Tunnel construction methods have gradually developed and developed throughout the history of the world and our country, and the most feasible and economical ones have been tried to be preferred. In our country, steel reinforcement and cast concrete are used as permanent second coating after spray coating and mesh steel with temporary coating for supporting after excavation in the construction process of subway tunnel projects.In this thesis study, the effect of using reinforced shotcrete on metro projects in the context of engineering management will be investigated. Within the scope of this thesis, mega metro projects such as Üsküdar-Ümraniye-Çekmeköy Metro Project and Ethiopia high-speed railway project will be examined. The impact of the duration and cost of tunnels in these projects on the metro project management and the impact on completion of the project will be investigated. The second coating in the tunnels will be a comparison of the use of cast concrete and shotcrete terms of project duration and cost. It would be advisable to apply the most favorable method in the subway projects as a result of benchmarking and analysis.As a result, the effect of project management will be analyzed in the applications of similar metro projects, which are planned by carrying out time and cost analysis of a second alternative coating technique alternative to classical cast concrete application. As a result of the analysis, when the final coating of the tunnel with reinforced shotcrete was made, it was found that more advantageous than the tunnel made with conventional cast concrete in terms of time and cost compared to the final coating.
Collections