Peyzaj sektöründe kalite yönetim sistemleri kapsamında çalışanların iş doyumu ve bir uygulama
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
İnsanın, İş dünyasında sürdürülebilir bir başarı için en önemli faktörlerden biri olduğu kaçınılmaz bir gerçektir. Bu kapsamda bu kaynağı tatmin edebilmek, kendine çekebilmek ve kurum organizasyon yapısı içinde tutabilmek, muvaffakiyetin ön koşulu olarak önümüze çıkmaktadır. Bu perspektifle kalite yönetim sistemleri kapsamında peyzaj sektöründe çalışanların (Mühendis, Büro Personeli, Tekniker) iş tatminleri, teori ve araştırma uygulaması olarak incelenmiştir. Birinci bölümde, kalite kavramı ve kalitenin tarihsel gelişimi anlatıldıktan sonra kalite yönetim sistemleri hakkında ayrıntılı bilgi verilmeye çalışılmıştır. İkinci bölümde, iş doyumunu etkileyen faktörlerin yanında iş doyumu teorileri olan kapsam ve süreç kuramları açıklanıp, iş doyumu ile kalite yönetim sistemleri arasındaki ilişkiyi irdelenmiştir. Üçüncü bölümde ise, peyzaj sektöründe faaliyet gösteren ve İstanbul Büyük Şehir Belediyesinin bütün park, bahçe, çevre düzenlemesi, havza ağaçlandırması ve bunlara yönelik olarak bitki yetiştirmeyi gibi misyonları olan kurumun kalite yönetim sistemleri çerçevesinde iş doyumlarını belirlenen hipotezlerle ve araştırma yöntemleri kullanılarak iş verimine etkisinin ne olduğu, çalışanlarının memnuniyetinin ölçüldüğü, iş doyumunu en çok etkileyen faktörlerin veya en az etkileyen faktörlerin sonuçlarının neler olduğu incelenmiştir. Bunun yanında araştırma neticesinde elde edilen verilerin demografik yansımasının iş doyumluluğundaki etkisinin ne olduğu araştırılmıştır.Anahtar Kelimeler: İş doyumu, Kalite Yönetim Sistemleri, Peyzaj Sektörü, Peyzaj Çalışanları, Human is the one of the most important factors for sustainable success in the business world, this is inevitable fact. In this context, being able to satisfy this source, to attract itself and to keep it within the organizational structure of the institution is a prerequisite for success.In this perspective, the job satisfaction of the employees working in the landscape sector (Engineer, Bureau Staff, Technician) as a quality management system has been examined as a theory and research application.In the first chapter, then describes the historical development of the concept of quality and quality is aimed to give information about quality management systems.In the second chapter, besides the factors affecting job satisfaction, the scope and process theories, which are the job satisfaction theories, are explained and the relationship between job satisfaction and quality management systems are examined.In the third chapter, operating in the landscaping sector and the Istanbul Metropolitan Municipality of all parks, gardens, landscaping, basin and planting them for as with the hypothesis determined job satisfaction within the framework of the quality management system of institutions that missions such as growing plants and research methods were used. In this direction, what is the impact on business productivity, employees' satisfaction as measured job satisfaction of the most influential factors or at least influencing factors were investigated as a result of what happened. Besides the demographic data obtained as a result of the research was to investigate reflection of what is happening in the business excels with unparalleled effect.Keywords: Job satisfaction, Quality Management Systems, Landscape Industry Landscape Employees
Collections