Stratejik liderlik - Çağ ve Nema Öğretim İşletmeleri A. Ş. Genel Müdürlüğü stratejik liderlik uygulamaları
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Bu araştırmada, eğitim kurumlarında sürekli değişiklik gösteren iç ve dış çevresel değişimlere karşı kurumların rekabet üstünlüğünü korumasına, başarılarına değer katmasında etkin rol oynayan genel müdürlerin stratejik liderlik uygulamalarını temel almaktadır. Eğitim kurumlarında genel müdür stratejik liderlik uygulamaları ve bu uygulamaları etkileyen nedenlerden zaman, mali kaynaklar, yasal ve bürokratik etkenlerin okul müdürlerinin görüş ve düşünceleri ile belirlenmesi araştırmanın amacıdır.Araştırmada, niteliksel araştırma yöntemlerinden tümevarım analiz modeli uygulanmıştır. Araştırmanın geçerlilik ve güvenirlilik ön çalışmasını kurum dışından farklı üç okul müdürü ile yapılıp, genel müdür stratejik liderlik uygulamaları ve uygulamaları etkileyen nedenlere ilişkin görüşme kılavuzu soruları veri toplama aracı olarak kullanılmıştır.Araştırmada, araştırmacı tarafından geliştirilen görüşme kılavuzu sorularına dokuz okul müdürü ile yüz yüze görüşerek cevap aranmıştır. Görüşme kılavuzundan elde edilen veriler % 95'i kullanılabilir verileri oluşturmaktadır.Verilerin analizi ve dökümü iki grupta yapılmıştır. Görüşme tamamlandıktan sonra görüşme kayıtları veri görüşme formuna dökülmüştür.Veri görüşme formu dökümü işlemi bittikten sonra verilerin tamamı bilgisayara belirli bir form şeklinde veri analizinin daha kolay anlaşılması için her bir satır için numara verilmiştir, daha sonra betimleme indeksi yapılmıştır.Araştırmanın sonucuna göre; genel müdürün stratejik liderlik uygulamalarında başarılı olduğu fakat uygulamaların geliştirilmesi gerektiği sonucuna ulaşılmıştır. Genel müdürün stratejik liderlik uygulamalarını etkileyen etmenlerden, zaman, mali kaynaklar, yasal ve bürokratik engellerden kısmen etkilemekte olduğu sonucu-na ulaşılmıştır. Genel müdür, liderlik özelliğine göre değişiklik göstermesine rağmen personelleri üzerinde olumlu olduğu sonucuna ulaşılmıştır.Araştırma, eğitim kurumlarında genel müdür stratejik liderlik uygulamalarının eğitim ve öğretimde görev alan üst düzey yöneticilere katkısı olabilmesi için yapılmıştır.Anahtar Kelimeler; Strateji, Liderlik, Stratejik Liderlik This research is about General Manager's Strategic Leadership Applications which having important role to add new success to instituion's portfolio and protect their institutions competitive advantage against internal and external environmental changes.Purpose of this research is detect the strategic leadership applications in education institution and detect the reasons that affects this applications -time, financial resources, legal and bureaucratic agents- by taking school directors opinions and thoughts.In this research we have used inductive method of analysis from qualitative research methods. Research's validity and reliability studies made with three school director outside of institution. Interview guide questions used as data collection tool for detect General Manager Strategic Leadership Application and reasons that affect these applications.For to find reasons that affect education institution's strategic leadership applications and strategic leadership applications of education institution, we interview face to face with 9 director of education institution and search answers of interview guide's questions. %95 of data taken from interview guide is usable data.Casting and analysis of data made in two step. After complete interview, records of interview casted to data interview form.After the breakdown of the data calls form all of the data in the form of a specific form of computer data analysis is easier to understand for each row is given a number , is then made of the index for representation.As a result; we detect general manager of education instution was brilliant about strategic leadership applications but he need to develop his weak sides.General manager strategıc leadership practices, time, financial resources, legal and bureaucratic obstacles affecting has been reached partly concluded.As a result, General Manager has positive affects to institution staff -changeable depends on his leadership properties. Research has made for contribution to education institutions high level manager's strategic leadership applications.Key Words: Strategy, Leadership, Strategic Leadership
Collections