Türkiye`de 112 acil yardım ambulanslarında görev yapan sağlık personellerinin hasta ve hasta yakınlarıyla yaşadıkları sorunlar ve çözüm önerileri
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Toplumun vazgeçilmez unsurlarından biri olan hastane öncesi acil hizmetler, toplum sağlığı açısından önemli görevler üstlenmektedir. Ambulansların en iyi kalitede hizmet sunmaları, toplum sağlığının yükselmesi açısından önemlidir. Özellikle ambulans personelinin üst düzeyde hizmet sunması çok önemlidir. Bu çalışmanın temel amacı, sağlık personelinin 112 acil yardım istasyonlarında görev yaparlarken karşılaştıkları sorunların saptanması ve çözüm önerilerinin sunulmasıdır. Çalışmada veri toplama aracı olarak anket formu kullanılmıştır. Anket formları literatür taraması sonucunda araştırmacı tarafından hazırlanmıştır. Anket formlarında kullanılan sorular TATD tarafından hazırlanan maddelerden oluşturulmuştur. Araştırmanın evrenini İstanbul ilinde bulunan Büyükçekmece, Esenyurt, Avcılar ve Beylikdüzü bölgesinde bulunan 17 adet 112 acil yardım istasyonlarında çalışan sağlık personeli oluşturmaktadır. Araştırmanın evreni toplamda 180 sağlık personelidir. Araştırmada 150 sağlık personeline ulaşılabilmiştir. Araştırmada veri analizi SPSS 16 paket programında yapılmıştır. Verilerin çözümlenmesinde frekans, yüzde, ortalama, minimum, maksimum gibi tanımlayıcı istatistiklerden ve ANOVA, t testi gibi ilişkisel testlerden faydalanılmıştır. Araştırma kapsamında elde edilen sonuçlara göre, ambulansta görev yapan sağlık personelinin sıklıkla yaşadığı problemlerde toplumsal ve sağlık politikaları ön planda olmaktadır. Ayrıca sağlık personelinin hasta ve hasta yakınlarıyla yaşadıkları sorunlar sağlık personelinin bazı demografik özelliklerine göre de farklılık göstermektedir. Araştırma bulgularına göre sağlık çalışanlarının cinsiyeti, sağlık sektöründe çalışma yılı ve ambulansta çalışma yılına bağlı olarak hasta ve hasta yakınlarıyla yaşadıkları sorunlar farklılık göstermektedir. Pre-hospital emergency services are an indispensible element of community, plays an important role in terms of public health. It's important to provide a high level of ambulance service, in terms of promotion the public health. Especially, high level of service that's given by the ambulance staff is highly important.The main purpose of this study is to determine the issues, the 112 health staff encounter and to offer the solutions.Questionnaire is used as a data collection tool.It was prepared by the researcher as a result reviewing of the literature. Questions used in the questionnaire were created from items prepared by the EMAT. The sample scope of this study consists of health staffs working in 17 emergency stations in Büyükçekmece, Esenyurt, Avcılar and Beylikdüzü provinces in Istanbul.The total number of research population is 180 health staffs but only 150 of them can be reached.The data analysis was conducted in SPSS 16 software. To analyze the data, descriptive statistics such as frequency, percentage, mean, minimum, maximum and relational test like ANOVA and T-Test were utilized. The social and health policies are the most important factor of the frequent problems which health personal encounter and the results of this research area.In addition, the problems experienced by the health staff and the patient, patients' relative vary according to the demographic characteristics of health personnel.According to the findings in research, the problems with the patient and their relatives which are experienced by health staff depends on gender, working years in the sector.
Collections