Kamu kurumlarının yönetiminde liderlik ve motivasyonun, çalışanların iş doyumuna ve işletme bağlılığına etkileri üzerine bir alan uygulaması
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Örgütsel bağlılık ve liderlik kavramları, kurumların amaçlarını gerçekleştirmesi için önemli kavramlardır. Yöneticilerin liderlik davranışları çalışanlar tarafından farklı şekillerde algılanmakta ve farklı davranış tutumları sergilemelerine sebep olmaktadır. Çalışanların farklı tutumları da yöneticilerin liderlik davranışlarını etkilemektedir. Liderlerin önemli görevlerinden birisi çalışanların örgüte bağlılığını arttırmaktır.Bu çalışmada liderlik ve motivasyonla ilgili tanımlar, temel liderlik ilkeleri, yönetici ve lider arasındaki farklar, klasik ve modern liderlik teorileri ele alınmış; işgücü doyumunun ve örgütsel bağlılığın çalışanlar ve işletme açısından etkileri incelenmiş ve sonrasında bu konuyla ilgili bir alan çalışmasına yer verilmiştir. Kamu Kurumlarındaki yöneticilerin liderlik ve motivasyona yönelik davranışlarının, çalışanların iş doyumuna ve işletme bağlılığına etkilerinin belirlenmesi amacıyla gerçekleştirilen bu çalışmanın örneklemini İstanbul İlinde bulunan 17 Kamu Kurumundaki toplam 400 kamu personeli oluşturmaktadır. Araştırmanın amacına yönelik hipotezler hazırlanmış, SPSS programında çeşitli istatistik teknikleri kullanılarak analiz edilmiş ve çıkan sonuçlar yorumlanmıştır. Anahtar Sözcükler: Lider, liderlikle ilgili temel kavramlar, liderlik ilkeleri, liderlik türleri, liderlik teorileri, motivasyon kavramı, motivasyonun önemi ve motivasyonun temel bileşenleri, motivasyon stratejilerinde kullanılan araçlar, işgücü doyumu, örgütsel bağlılığın etkileri. Organizational commitment and leadership concepts are important concept to realize the objectives of the institution. Leadership behavior of managers and employees are perceived in different ways by different behavior is caused to exhibit attitudes. Different attitudes of employees affect the behavior of the executive leadership. One of the major tasks of the leader is to improve the organizational commitment of employees.In this study, definitions related to leadership and motivation, basic leadership principles, the difference between managers and leaders, dealt with classical and modern theories of leadership; labor and employee satisfaction and examined the impact in terms of business and organizational commitment has been given to this place after a field study on the subject. Public Institutions of managers in leadership and motivation for their behavior constitutes a total of 400 public employees in 17 public institutions in the sample of this study conducted in Istanbul Provincial employees' job satisfaction and commitment in order to determine their effect on business. Hypotheses for the purpose of the study was prepared, were analyzed using a variety of statistical techniques in SPSS and interpreted the results.Keywords: Leader, the basic concepts related to leadership, leadership principles, types of leadership, leadership theories, motivational concept, the importance of motivation and basic components of the motivation, the tools used in motivational strategies, workforce satisfaction, the impact of organizational commitment.
Collections