Kamu kurumlarının yönetimi ve yönetimde liderlik uygulamalarının işletmeler üzerindeki etkilerine yönelik uygulamalı bir araştırma
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Kamu kurumlarının gelişmesinde büyük etkisi olan yöneticilerin liderlik özelliklerini bünyesinde barındırması bu kurumların başarısı açısından oldukça önemlidir. Liderlerin özellikleri kurum çalışanlarını ve çalışanların performanslarını olumlu ya da olumsuz yönde etkileyebilir. Yöneticiler özlerinde var olan liderlik yeteneklerini aldıkları liderlik eğitimleriyle harmanlayarak hizmet kalitesi açısından önemli sonuçlar ortaya çıkarabilirler. Bu amaçla yapılan bu çalışmada ''Kamu Kurumlarının Yönetimi ve Yönetimde Liderliğin Önemi'' hakkında yapılmış araştırmalar, yazılmış kitaplar, makaleler ve diğer çalışmalar incelenmiş, iş yaşamından edinilen deneyimler doğrultusunda var olan sorunlar saptanmış ve iyileştirmeye yönelik bilgiler bilimsel yöntemle rapor edilmiştir. Çalışmada betimleyici yöntem seçilmiş, tümevarım yöntemi izlenmiş ve çalışmanın hazırlanmasında, alanda yer alan ikincil kaynaklardan geniş bir kapsamda yararlanılmıştır. Yapılan anket sonucunda yöneticilerin çalışanlar üzerinde önemli ölçüde etkisi olduğu belirlenmiştir. Çalışanlar için bir liderde bulunması gereken önemli özelliklerden birinin adaletli olması olduğu saptanmıştır. Kurum içi iletişimin hem yönetici hem de çalışanların motivasyonu açısından dolaysıyla iş verimi bakımından çok önemli olduğu görülmüştür. Liderin çalışanlar üzerindeki etkisi düşünüldüğünde iş görenlerin beden ve ruh sağlığını etkileyebildiği gibi kurumun başarısını dolaysıyla ülke gelişimini de dolaylı veya doğrudan etkileyebilir. Liderin oluşturduğu olumlu veya olumsuz etkileri düşünüldüğünde yöneticilerin alması gereken liderlik eğitimlerinin önemi açıkça ortaya çıkmaktadır. Within the administrator to host a major influence on the development of leadership qualities of public institutions is very important for the success of these institutions. Leader of the characteristics of the performance of its employees and employees can affect positively or negatively. Administrators can reveal important results in terms of quality of service they receive leadership training by blending the essence of leadership capabilities that exist. Made for this purpose in this study, '' Management and Administration Leadership Role of Public Authorities' about academic studies, written books, articles examined and other studies, there are problems with the experiences from the direction of the business life was determined and information for improvement has been reported with the scientific method.Descriptive method selected in this study was followed for induction and in the preparation of studies in the field have been used in a wide range of secondary sources. The survey considerable impact on employees as a result it was determined that the managers. Equitable one of the most important features to be included in the employee is found to be a leader for that. Business and therefore also in terms of both employees and managers motivation in-house communication was found to be very important in terms of efficiency.Descriptive method selected in this study was followed for induction and in the preparation of studies in the field have been used in a wide range of secondary sources. The survey considerable impact on employees as a result it was determined that the managers. Equitable one of the most important features to be included in the employee is found to be a leader for that. Business and therefore also in terms of both employees and managers motivation in-house communication was found to be very important in terms of efficiency.
Collections