Mesleki ve teknik anadolu liselerinde eğitim gören öğrencilerin psikolojik iyi olma düzeylerinin bazı değişkenler açısından incelenmesi( İstanbul ili Ümraniye ilçesi)
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Bu çalışmada amaç ergenlik dönemindeki Mesleki Ve Teknik Anadolu Liselerinde öğrenimine devam eden öğrenciler için yaşam amaçları ve ihtiyaç doyumu belirlenmesiyle sınırlandırılmış bir model ortaya koymak ve bu modelin geçerli olup olmadığını sınamaktır. Çalışmaya İstanbul ili Ümraniye ilçesindeki eğitim öğretim gören Mesleki ve Teknik Anadolu Lisesi öğrencilerinden 195 kız 148 erkek öğrenci olmak üzere toplam 343 lise öğrencisi katılmıştır. Yapılan araştırmada verilerin toplanıp değerlendirilmesi de SPSS 16.0 programı ile değerlendirilmiştir. Yapılan anket sonuçları değerlendirilirken ortalama, standart sapma, frekans, t-testi ve anova testlerinden yararlanılmıştır. This study involves students who attend inVocational and Tecnical Anatolian high schools. Also, the aim of this study suggests a role model for high school student and evaluates the importance of this model for young people. İn total 343 students as 195 girls and 148 boys who live in Umraniye district of İstanbul are participated in the study. Data collection and evaluation of these data are completed thanks to SPSS 16.0 program. Completed survey results are evaluated according to the some tests which are standard deviation test, Frequency test, T- test and Anova test.
Collections