Freud`un kişilik birimleri (id-ego-süperego) ile reklam iletisinin izleyici üstünde yarattığı etkiler arasındaki baglantı : Magnum, kalbim benecol ve lösev reklamları üzerine bir araştırma
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Bu çalısmanın konusu, televizyon reklamlarının izleyici üzerindeetkili olmasına yönelik arastırmalarda ruhbilimin kullanılmasına örnekolusturmak, ruhbilim ve reklam olgularına çalısma içerisinde kurulanbaglantılar aracılıgıyla farklı bir bakıs açısı getirmektir.Çalısmanın hedefi, Freud'un yapısal kisilik kuramında yer alankisilik birimlerinin -id,ego ve süperego- seçilen üç reklamda hangibiçimde ve ne amaçla yer aldıgını arastırmak, Freud'un kisilikbirimlerinden yola çıkarak günümüzde reklam olgusunun kisiliközelliklerini, satın alma davranısı üzerinde etkili olacak biçimdekullandıgını ortaya koymaktır.Çalısmanın birinci bölümünde, Freud'un yapısal kisilik kuramıaçıklanmıs, ikinci bölümde etkili iletisim aracı olarak reklamın islevi elealınmıstır. Üçüncü Bölümde seçilen üç reklamdaki filmsel olgularçözümlenmistir. Dördüncü bölümde ise, kuramsal bölümde veçözümleme bölümünde ortaya konulan baglantıları desteklemekamacıyla yapılmıs olan sormacanın açıklaması ve degerlendirmesiyapılmıstır.Çalısmanın sonunda, televizyon reklamlarının Freud'un kisilikbirimlerine seslenecek biçimde hazırlandıklarında, izleyicinin satın almadavranısı üzerinde etkili olabilecekleri sonucuna varılmıstır.Anahtar Kelimeler: Freud'un yapısal kisilik kuramı, id-egosüperego,etkili iletisim, tüketici davranısları, reklamlardaki filmselolgunun çözümlenmesi This study deals with, the forming of an example of using psychology inresearch of the influence of the television-advertisement on viewers and to bringa different viewpoint to advertisement and psychology, by making connectionsbetween them.The target of the study is, to explore the reason of why the Freud?scharacter units ?id, ego, superego- and how they appear in three advertisementswhich are studied, and to explore that the advertisements use characterproperties of consumers in order to influence the purchase behaviour byinvestigating Freud?s character units thoroughly.In the first part of study, Freud?s character units and in second part thefunction of advertisements as means of effective communication are explained.In the third part of study, film facts of advertisements are analized. In fourthpart, a poll, which is made for supporting the preceding parts, is explained andevaluated.At the end of the study, it is come to a conculusion, that if theadvartisements on television are prepared to have effect on Freud?s characterunits, they can influence the purchasing behaviour of the viewers.Key words: Freud?s structuralist character theory, id-ego-superego,effective communication, consumer behaviour, analizing the film facts ofadvertisements.
Collections