Show simple item record

dc.contributor.advisorKüçükerdoğan, Bülent
dc.contributor.authorÜsterman, Üner
dc.date.accessioned2021-05-08T07:13:45Z
dc.date.available2021-05-08T07:13:45Z
dc.date.submitted2009
dc.date.issued2018-08-06
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/629941
dc.description.abstractAçıkhava reklamcılığın tanımının, çesitlerinin, güçlü ve zayıf yönlerininaçıklandığı bu çalısmada; Açıkhava reklam tasarımlarının diğer mecralarıntasarımlarına oranla farklı özelliklere sahip olduğu konusunda durulmustur.Göstergebilimsel ve imgesel yaklasımların, Açıkhava reklam tasarımlarınakazandırdığı anlam, çesitli kampanya örnekleriyle açıklanmıstır. Ayrıcafarklı imgesel yaklasımlarla donatılmıs tasarımların nasıl bir etki düzeyiyaratacağı konusunda bir anket çalısması yapılmıstır.Tasarım-etki düzeyleri incelememizden çıkan önemli sonuçlardan biri: en çokakıllarda kalan, fark edilen açıkhava reklam, tasarımlarının karısıklıklardanuzak, son derece sade olarak tasarlandığı gerçeğidir.Anahtar sözcükler: Açıkhava reklamcılığı, imgesel yaklasımların ve göstergebilimin Açıkhava reklam tasarımlarının etki düzeylerine sağladığı katkılar.
dc.description.abstractThis study which explains strong and weak aspects of Outdoor Advertising;specially points out the design diffences between Outdoor Advertising and all otheradvertising channels.The meaning of design which is enriched by semiology and imaginative approach,has been explanied with several campaign examples.A questionnaire work realized to show, how an imaginative approach and designcreates an impact level.As a result of design-impact level study, one of the important facts is that, simpleand pure designs are memorable and noticed more than complex ones.Keywords: Outdoor Advertising, contribution of semiolog and imaginativeapproaches on the impact level of aoutdoor advertising designs.en_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectReklamcılıktr_TR
dc.subjectAdvertisingen_US
dc.titleAçıkhava reklamcılığına ?mgesel yaklaşım: Tasarım -etki düzeyleri incelemesi
dc.title.alternativeAn imaginative approach to outdoor advertising. analysis on design ? impact levels
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2018-08-06
dc.contributor.departmentDiğer
dc.identifier.yokid351283
dc.publisher.instituteSosyal Bilimler Enstitüsü
dc.publisher.universityİSTANBUL KÜLTÜR ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid234680
dc.description.pages123
dc.publisher.disciplineDiğer


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess