Marka farkındalığı yaratma sürecinde sanal ortamın etkisi: Advergaming
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Günümüzde üretim kültürünün yerini tüketim kültürünün, ürün kültürünün yerini marka veimge kültürünün aldıgı bir gerçektir. Farkındalık yaratmak, olumlu bir imge yaratmak, itibarsaglamak, yeni bir imge yaratmak ya da varolan bir imgeyi pekistirmek, bilinirlik oranında birartıs saglamak, satısları arttırmak, markaya artı deger katmak?gibi birçok amaç çerçevesindekullanılan araç ve yöntemlerin çesitliliginde de kimi degisimlerin hızla yasandıgı da gözönünde bulundurulması gereken bir diger gerçekliktir.Çalısmamızın tamamında marka farkındalıgı yaratma sürecinde sanal ortam düzleminde yenireklam ortamı olan ?advergaming? etkinliginin tüketicilerle etkilesimi irdelenmektedir. Budogrultuda, bütüncede ?advergaming? uygulaması düzleminde Türkiye'de ilk defa yasamalanı bulan ve hedef kitlesiyle bulusan ?Efe Rakı? uygulama örnegi olarak irdelenerekgörsel göstergebilim yöntemiyle çözümlenmektedir. Bu çözümlemenin sonucunda ürünle,markayla hedef kitle arasında ne türden bir bag kuruldugu belirlenmeye çalısılmaktadır.Anahtar Kelimeler: Marka, Marka iletisimi, Reklam, Yeni Reklam Ortamları, internetReklamcılıgı, Sanal Gerçeklik, Simülasyon, Postmodernizm, Advergaming Today, we realize the fact that the production concept left its place to the consuming culture,and the product culture left its place to the importance of brand names and visual arts.Providing, product differentiation, respectful brand name and market image are some of thesignificant factors that will be essential to increase the sales volume of modern companies inour global economy.In this study why the implementation of ?Advergaming? can be useful in order to increase theimage of brand names has been observed. ?Efe Rakı? has been the first company in Turkeywhich has implemented ?Advergaming? successfully as an important tool when introducingits brand name to its market target. At the end of the study the effects of ?Advergaming?between ?The Efe Rakı? and the market target will be discussed.Key Words: Brand, brand communications, advertisement, new advertisement environment,virtual reality, simulation, internet advertisement, post modernization, advergaming.
Collections