Zekidemir Kubuz`un filmlerindeki kadın figürlerinin işlenişi ve bu figürlerin kent olgusu içerisindeki konumları
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Türkiye?de bağımsız sinemanın en etkin yönetmenlerinden birisi olan Zeki Demirkubuz, filmlerindeki kadın kahramanlar, kent olgusu içerisinde, suçlu ve kötü olduğu gibi aynı zamanda da suçsuz ve iyi karakterler olarak hayat bulmuşlardır. Yönetmen filmlerindeki kadın kahramanları, daima bir arayış içerisinde göstermiştir. Kadın figürler arzuladıkları şeye ulaşmak için iyi kötü ayırımı yapmaksızın her türlü yolu seçmektedirler.Demirkubuz ?un filmlerindeki kadın kahramanların çoğunluğu, kenar semtlerde yetişmiş, daha iyi bir yaşam sürmeyi hedefleyen kadınlardan oluşmaktadır. Demirkubuz filmlerinde katil kadar kurban, suçlu kadar masum, ihanet eden kadar ihanete uğrayan da suçludur. Demirkubuz, dünyayı siyah-beyaz karşıtlığı içinde, betimlerken, iyi ve kötü tanımları ile ahlaki değerleri yeniden sorgulamamızı önerir. Actreeses in the movies of Zeki Demirkubuz, who is one one of the most impressive film directors in Turkish indepentent cinema, seem to perform not only guilty and evil characters but also innocent and good ones within the urban context.The female characters in his movies are as though they are in pursuit of investigation. In order to achieve what they seek for, these female characters can adopt all sorts of ways without differentiating between good and evil. Many of these female characters seem to have born in rural ghettos and aim to have a better life.In Zeki Demirkubuz films, each characters, killer and victim, guilty and innocence, cheater and devoted people are interpreted as guilty creatures in nature. Whilst depicting the world as a strick contrast between black and white, Demirkubuz suggests us to reinterprete the good and evil definations as well as traditional moral values available.
Collections