Sms reklamlarına yönelik tutum ve davranışlarda cep telefonu kullanım alışkanlıklarının rolü: Ortaöğretim öğrencileri üzerine bir araştırma
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Son yıllarda, cep telefonlarının geniş kullanıcı kitlelerine hitap etmesi ve tüketicilerin kullanım alışkanlıklarıyla birlikte reklam sektörü için cep telefonlarının önemi artmaktadır. Her türlü cep telefonunun alabildiği SMS (Short Message Service / Kısa Mesaj Servisi) reklamları ise geniş erişim yelpazesiyle dikkat çekmektedir. Türkiye'de genç nüfusun cep telefonunu etkin olarak kullanıyor olması, SMS reklamlarının hedef kitlesi olma olasılıklarını artırmaktadır. Bu noktadan hareketle; ortaöğretim öğrencilerinin SMS reklamlarına yönelik tutum ve davranışlarının incelenmesinde yarar bulunmaktadır. Bahsedilen nedenlerden hareketle hazırlanan bu tez çalışması, ortaöğretim düzeyindeki öğrencilerin, SMS reklamlarına yönelik tutum ve davranışlarında cep telefonu kullanım alışkanlıklarının rolünü ortaya koymaktadır. İstanbul'un Bahçelievler İlçesinde 6 farklı ortaöğretim düzeyindeki okulda toplam 666 öğrenciye anket yaptırılmıştır. Araştırma sonunda önemli bulgular elde edilmiştir. Araştırmadan elde edilen veriler SPSS 25 istatistik yazılımı ile analiz edilmiştir. Araştırmanın amacına, örneklemine ve hipotezlerine uygun yöntem ve testler uygulanmıştır. Araştırmada faktör analizi ve regresyon sonuçlarına yer verilmiştir. Ortaöğretim düzeyinde öğrenim gören gençlere yönelik, cep telefonu kullanım alışkanlıklarının SMS reklamlarına yönelik tutum ve davranışlara etkide bulunup bulunmadığını incelemenin, konunun ilgililerine fayda sağlayacağı ve yol göstereceği düşüncesinden hareketle bu çalışma gerçekleştirilmiştir. In recent years, the importance of mobile phones has been increasing for appealing to the wide range of users and as well as the consumers' habits also for the advertising sector. The SMS (Short Message Service) that can be received by all kinds of mobile phones, attracts attention with its wide range. The density of the young population in our country and the fact that this age group is using the mobile phone effectively increases the possibility of SMS advertisement being the target group. At this point this thesis was revealed the role of mobile phone usage habits in high school students' attitudes and behaviors towards SMS advertisement.Totally 666 students were made a questionnaire in 6 different high schools in Bahçelievler, İstanbul. In the research, significant findings were obtained . The data obtained from the questionnaire were analyzed with SPSS 25 statistical software. Methods and tests which are suitable for the purpose, sampling and hypotheses of the study were applied. Factor analysis and regression results were included in the study.
Collections