Ortaokullarda çalışan öğretmenlerin yer değiştirme nedenleri ve yer değiştirmede yöneticilerin rolüne ilişkin öğretmen görüşleri (İstanbul ili Fatih ilçesi örneği)
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Bu çalışmada, İstanbul ili Fatih ilçesinde bulunan devlet ortaokullarında çalışan öğretmenlerin yer değiştirmelerinin nedenleri ve yer değiştirme isteklerinde yöneticilerin rolüne ilişkin öğretmen görüşlerini belirlenmeye çalışılmıştır. Öğretmenlerin yer değiştirme nedenleri ve bu yer değiştirmede yöneticinin rolü; cinsiyet, mesleki kıdem, çalışılan okul türü, öğretmenin branşı ve yer değiştirme sayısına göre farklılaşma durumu faktör bazında incelenmiştir. Araştırmamızda tarama modeli kullanılmıştır. Anketler 2016-2017 eğitim öğretim yılında, İstanbul ili Fatih ilçesinde bulunan 24 devlet ortaokulunda görev yapan 293 öğretmene uygulanmıştır. In this study, we tried to determine the role of school administrators in displacement of teachers, working in state secondary schools in Fatih district of Istanbul province. The role of school principal, gender, occupational seniority, the school types of where the school administrators work, branches of teachers and the number of displacements were examined. A survey model was used in the study. Surveys were used in the academic year of 2016-2017 to 293 teachers, working in 24 different state secondary schools, located in Fatih district of Istanbul province.
Collections