Temel hareket eğitiminin 10 yaş lisanslı yüzücüler üzerindeki hazır bulunuşluk etkisinin incelenmesi
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Bu çalıĢmada, temel hareket eğitiminin 10 yaĢ lisanslı yüzücüler üzerindekimüsabaka öncesi hazır bulunuĢluk etkisini incelemek amacı ile uygulanmıĢtır.Antropometrik ve motorik farklılıklar tespit edilerek, temel hareket eğitimi alanyüzücülerin performanslarına etkisini belirlemek ve hedefe yönelik antrenmanlarınuygulanması amaçlanmaktadır. Bu çalıĢma, Ġstanbul ilinde faaliyet gösteren 10 yaĢgrubu Galatasaray Spor Kulübü altyapı takımını oluĢturan erkek (6) ve kız (5)denek grubu ve erkek (8), kız (3) kontrol grubu üzerinde yapılmıĢtır.Toplam 22,erkek (13), kız (9) yüzücü, seçili antropometrik ve motorik 19 adet teste tabitutulmuĢtur. Bu çalıĢma , 6 hafta süre ile haftada 3 gün, 60 dk. temel hareket eğitimialan müsabık yüzücüler ile temel hareket eğitimi almayan müsabık yüzücülerinmesafe derecelerinin( yarıĢ önecesi performas düzeylerinin ve hazırbulunuĢluklarının ) karĢılaĢtırılmasıdır.Temel hareket eğitiminde denek grubuna 6 hafta içinde motorik özelliklerinigeliĢtirici kara antrenmanları ve havuz antrenmanları programı uygunlanmıĢtır.Kontrol grubu ise sadece havuz antrenmanlarını yapmıĢlardır.ÇalıĢmada, yüzücülere 11 adet antropometrik ölçümler (uzunluk ve ağırlıkölçümleri, skinfold ölçümleri, çap ve çevre ölçümleri) ve 8 adet motorik ölçümler(oturarak sağlık topu atma testi, esneklik testi, 20 metre sürat testi, pençe kuvvetitesti, dikey sıçrama testi, flamingo testi, iĢitsel reaksiyon ve pro agility testleri)uygulandı. Yüzücüler, en baĢta 100 metre serbest stil dereceleri alındı vederecelerinde ki performanslarına göre denek ve kontrol grubu olarak ayrıldı. 6 haftasonra denek ve kontrol grubuna ikinci bir ölçüm tekrar yapıldı. GeliĢimlerine bağlıolarak aralarındaki fark değerlendirildi. Ön test ve son testlerden sonra denek vekontrol grubu arasında anlamlı farklılık ölçülmüĢtür.Toparlanan değerler Microsoft firmasının geliĢtirdiği Windows altında çalıĢanExcel paket programına veriler girildikten sonra, bu verilerin karĢılaĢtırılması içinExcel‟deki elde edilen veriler SPSS 11,5 paket programına aktarılmıĢtır. Tanımlayıcıistatistikleri için ''Descriptive, fark için ''Independent Samples Test'' kullanılarakanaliz yapılmıĢtır.10 YaĢ grubu temel hareket eğitimi almıĢ denek yüzücülerin boy uzunluğudeğiĢkeni, vücut kitle indeksi değiĢkeni, 20 metre sürat değiĢkeni,triceps,medialcalf,humerus çap ve supsaspinale arasında 0.05 düzeyinde anlamlı farklılıkbulunmuĢtur.Değerlendirme sonucunda; 6 haftalık temel hareket eğitimi alan denekgrubunda, ön test ve son test sonuçlarında anlamlı fark belirlenmiĢtir. (p<0.05)Kontrol grubunda tüm paremetlerde ön test ve son test sonuçlarında anlamlı farktespit edilmiĢtir. (p<0.05) Denek grubu ile kontrol grubunun 100 metre serbest stilyüzme performans farkları açısından gruplar arası değerlendirmede, denek grubunda istatistiksel olarak anlamlı fark bulunmuĢtur. (p<0.05)Elde edilen tüm bu olumlu değiĢkenler sporcuların yarıĢ öncesi yapılanantrenmanlar ile elde ettkleri hazır bulunuĢluları olarak tanımlanmaktadır.Anahtar Sözcükler: Temel Hareket Eğitimi, Motorik, Antropometri,Performans Parametreleri, Hazır BulunuĢluk, Yüzme This study is conducted to examine the pre-race readiness of the 10-year-oldlicensed swimmers. It is aimed to determine the anthropometric and motordifferences between the swimmers who have a primal movement training; to statethe effects of these differences on the swimmers‟ performance, and to guide them togoal-oriented workout. This study is conducted on the 10-year-old infrastructureteam of Galatasaray Spor Kulübü. The test group consists of boys (6) and girls (5)and the control group consists of boys (8) and girls (3). Total 22 swimmers (boys(14), girls (8) were subjected to 19 anthropometric and motor skill tests. This study isa comparison of the range rates (their pre-race performance rates and theirreadiness) of the contestant swimmers who had a primal movement training for 3days in 6 weeks, 60 minutes a day, and the contestant swimmers who didn‟thaveany primal movement training.During the basic movement training , pool and land exercise programs whichdevelop motor skills in 6 weeks were applied to the test group. However, the controlgroup practiced only the pool exercises.In the study, there are 11 anthropometric measurements (length and weightmeasurements, skinfold measurements, diameter and perimeter measurements),and 8 motor skill measurements (throwing the med ball while sitting test, flexibilitytest, 20 meters speed test, grip test, vertical jump test, flamingo test, auditoryreaction and pro agility test) were performed on the swimmers. The swimmers‟ freestyle in 100 meter dash were taken at first and according to their performance ontheir rates, they are separated as test and control groups. After 6 weeks, test andcontrol groups are evaluated one more time. According to their progress theirvariation between them is determined. It is stated a meaningful variation betweenafter the first and second evaluation.After the data‟s are entered to Excel Packaged Software by Windows which isenhanced by Microsoft, to compare these results, the data from Excel is relayed toSPSS 11.5 Packaged Software. For the determiner statistics, the analysis is carriedout by using „Descriptive‟, for the difference „Independent Samples Test‟ was usedto analyze the differences.Between the length variable, body mass index variable, 20-meter speedvariable, triceps, medial calf, humerus diameter and suspanspinale of the subjectswimmers, 0.05 significant difference was found. IVWith the result of evaluation, it is stated a significant difference between thefirst and last tests in the test group having taken the six week training of basicactions. (p<0.05) In the control group, a significant difference was determined in allparameters as a result of the preliminary and post tests. In the results between thegroups by virtue of the difference in 100mt free style performance of control and testgroups, it is statically found out a significant difference in the test group.(p<0.05)All these positive variables are defined as the readiness that the athletesobtained from the pre-race trainings.Key Words: Basic Motor Skills, Motoric, Anthropometric, PerformanceParameters, Readiness, Swimming.
Collections