12-14 yaş kız badmintoncuların ve voleybolcuların sürat özelliklerinin karşılaştırılması
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Bu çalışmanın amacı Badminton ve Voleybol sporuyla uğraşan 12-14 yaş grubu kadın sporcuların antrenman programları içerisinde yapılan çalışmaların, sürat üzerine etkisi araştırılmaya çalışılarak her iki grup arasında benzerlikler ve farklılıkları karşılaştırarak ortaya koymak ve öneriler geliştirmektir. Bu amaçla İstanbul Selimpaşa ortaokulu 12-14 yaş grubu kız badminton ve voleybol takımını oluşturan 24 oyuncu ailelerinden izin alınarak çalışma kapsamına gönüllü olarak alındı. Antrenmanlar ve ölçümler Selimpaşa Ortaokulu spor salonunda gerçekleşti. 12'şer kişiden oluşan Badminton ve Voleybol takım oyuncuları iki (2) gruba ayrıldı. I. Grup: Badminton grubunu(BG) oluştururkenII. Grup: Voleybol grubunu(VG) oluşturmaktadır. Araştırma kapsamındaki sporcuların çalışmalara başlamadan önce ve çalışmalar sonunda yaş, boy, kilo ölçümleri ile motorik özelliklerden sürat, için uygun olan; dikey sıçrama, durarak uzun atlama, 5m çıkış, 10m çıkış, 20m sürat değerleri ile Agility T test ve İllionist Agility test değerleri alındı. Badminton grubu (BG) ile Voleybol grubu(VG) arasında yapılan yaş, boy ve kilo ölçümlerinde istatistiksel açıdan anlamlı bir fark tespit edilmemiştir. Badminton grubu(BG) ile Voleybol grubu(VG) arasında yapılan motor fonksiyonlar ve sürat test ölçüm sonuçlarına göre (BG) lehine Durarak uzun atlama, 5m çıkış, 10m çıkış, 20m sürat, Agility T Test ve Agility İllionist testlerinde istatistiksel ortalamalar açıdan farklılıklara rastlanmıştır. VG lehine Dikey sıçrama testinde başlangıç ve son test ölçüm sonuçlarına göre istatistiksel açıdan anlamlı bir farklılığa rastlanmıştır. BG lehine ise Agility İllionist test ölçüm sonuçlarına göre istatistiksel açıdan anlamlı bir farklılığa rastlanmıştır. Ölçümlerde gruplar arası farklılığın istatistiksel analizi için (SPSS 18. 0 PAKET PROGRAM) Independent samples T test, grup içi farklılığın istatistiksel analizi Paıred samples T test kullanılarak değerlendirilmiştir. Bütün testlerde anlamlılık düzeyi p<0, 05, güvenirlik aralığı %95 (α=0, 05) olarak kabul edilmiştir. The aim of Badminton and the 12-14 age group engaged in volleyball sport female athletes of physical work in training programsa, by trying to assess the effect on the speed reveals comparing the similarities and differences between the two groups and develop the recommendations. For this purpose the Selimpaşa junior girls 12-14 age group were voluntarily badminton and volleyball team of 24 players that make up the study with the permission of the family. Training and measurements took place in Selimpaşa Middle School sports hall Badminton and Volleyball 12- person team consisting of players from the two (2) were divided into groups. Group I : Badminton group ( BG) creatingGroup II : Volleyball group ( VG) is created. Before starting the work of the athletes within the scope of research and studies at the end of the age, height, vertical jump from the motor characteristics and weight measurements, standing long jump, 5m output, 10m out, 20m sprint values , Agility T-test, Evanston, IL agility test values were obtained . Badminton group ( BG) volleyball group (VG) between age, height and weight measurements from a statistical point of difference was not statistically significant . . Badminton Group ( BG) volleyball group (VG) in accordance with the structures of motor function and speed test results (BG) in favor of the standing long jump, 5m output, 10m out, 20m sprint, Agility T Test and Agility Evanston, IL statistical average in test respect for differences were found . According to VGA in favor of starting the vertical jump test and final test results yielded a significant difference statistically significant . According to the Agility Evanston, IL favor of BG test results yielded a significant difference statistically significant. For statistical analysis of intergroup differences in measurements (SPSS 18. 0 COMPUTER PROGRAM ) Independent samples t-test statistical analysis of intra- group differences were assessed using paired samples t-test. In all tests the level of significance p < 0. 05, 95 % confidence interval ( α = 0. 05) was considered to be .
Collections