Integrating CAAD into architectural education
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
CAAD, tasarım sürecinde kullanılan bütün programların dahil olduğu (örn.Taslak, tasarım, sunum, iletişim, vs.) Bilgisayar Destekli Mimari Tasarımdemektir. Bu tez, CAAD'ın mimari eğitime entegre edilme olasılığını tartışır. Butezin temel soruları şunlardır; niye CAAD'ı öğretmek, CAAD eğitime nasıl katkısağlayabilir? CAAD'ı ne zaman öğretmeye başlamak? Hangi aşamada CAADöğretilebilir ve ne derecede entegre edilmelidir? Ne öğretilecek, hangiuygulamalar eğitim sürecine yardımcı olabilir? CAAD eğitime nasıl entegreedilebilir?Tez beş bölüme ayrılmıştır. İlk bölüm, mimaride kullanılan bilgisayar programlarıkonseptini inceler, aynı zamanda bu tezin amaçları ve stratejisi deincelenmektedir. İkinci, üçüncü ve dördüncü bölümler bu tezin yapısınıoluşturmaktadır. İkincisi, CAAD'ın gelişim tarihini ve bu aracın faydalarını içerir.Üçüncü bölüm, CAAD'ın hem mimari eğitim hem de araştırmalardaki konumunuinceler. İncelemelere ek olarak CAAD öğretiminde değişen kurallar dahildir.Dördüncüsü, CAAD entegrasyonunun gerekleri ve teorisini tartışır. Son olarak,beşinci bölüm bu çalışmanın temel bulgularını ve gelecekle ilgili bazı önerileriiçeren sonuç bölümüdür. CAAD refers to Computer Aided Architectural Design which includes allcomputer programs that used in design process (e.g. drafting, design, presentation,communication, etc.). At first the concept CAD (Computer Aided Design) wasused to refer to all computer programs that used in drawing and design. Quickly,CAD was replaced by CAAD (Computer Aided Architectural Design) whichexpressing the specific character of computer applications that related toarchitecture field. By the end of 1980s another concept has appeared that is IT(Information Technology). During 1990s, this concept was replaced by ICT(Information and Communications Technology) which representing the currentvalues of computing and digital technology of our era.This thesis argues the possibility of integrating CAAD into architecturaleducation. The main questions of this thesis are; why to teach CAAD, what valuesthat CAAD can add to education? When to start teaching CAAD? In which stageshould CAAD be taught and to what extent should it being integrated? What toteach, which applications can be helpful to education process? And how CAADcan be integrated into the education?Thesis divided into five chapters. First chapter reviews the concepts that refer tocomputer programs used in architecture, also the aims of this thesis and strategyof it. Second, third and fourth chapter form the body of the thesis. Second oneincludes the history of developing CAAD and utilities of this tool. The thirdchapter reviews the situation of CAAD in both architectural education andresearches. In addition to reviews the changing rules in teaching CAAD. Fourthone discusses the theories and the requirements of integrating CAAD. Finally, thefifth chapter is the conclusion which includes the main findings of this study andsome future recommendations.
Collections