Drama ve diksiyon öğretiminin spor eğitimcisi adayı öğrencilerin mesleki yeterliliklerine etkisi
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Bu araştırmada, drama ve diksiyon eğitiminin spor bilimleri lisans eğitim programlarıiçerisinde yer almasıyla ilgili öğrencilerin görüşlerinin bazı değişkenler açısındandeğerlendirilmesi yapılmıştır. Uygulanan anket sonucunda aldıkları puanlarındeğişkenlere göre değişip değişmediği araştırılmıştır. Tarama modelli betimsel nitelikliaraştırmanın evrenini, Türkiye'deki bazı üniversitelerin spor bilimleriyle ilgilibirimlerinde okuyan öğrenciler oluşturmaktadır. Türkiye'deki 18 üniversitede okuyan1723 öğrenciye araştırmacı tarafından geliştirilen anket uygulanmıştır. Anketin CronbachAlpha güvenirlik katsayısı 0.93 bulunmuştur. Verilerin analizi, SPSS 20,0 isimli paketprogramda gerçekleştirilmiştir. Verilerin analizinde Kruskal Wallis H-testi ve MannWhitney-U testi kullanılmıştır.Elde edilen bulgulara göre, drama ve diksiyon eğitiminin sporcu üzerinde oluşturacağıetkiler açısından, spor eğitimcisi adaylarının drama ve diksiyon derslerine yöneliktutumlarında bireysel spor yapanların daha olumlu, okudukları sınıflar arasındafarklılaşma olduğu ve son sınıfta olumlu yaklaşımın arttığı ortaya konulmuştur. Erkek vekadın adayları arasında tutum açısından farklılaşma olduğu ve kadın adayların drama vediksiyon eğitimini sporcu üzerinde oluşturacağı etkilerini daha fazla önemsediklerigörülmüştür. Kitap okuma alışkanlığının da yüksek olması olumlu yönde etkilemektedir.Adaylarının tutumlarında, bölümleri, yaş grupları, sinema ve televizyon izlemealışkanlıkları değişkenlerine göre farklılaşmadığı görülmüştür.Araştırma sonuçlarına göre, drama ve diksiyon eğitimi sonuçlarının spor eğitimcisiüzerinde oluşturacağı davranış değişikliklerinin, sporcuya yansımasıyla ilgili etkilerindeğerlendirilmesinde yine bireysel sporların ön plana çıktığı görülmektedir. Bir öncekideğerlendirme sonuçlarına benzer şekilde, üniversiteler, sınıflar ve cinsiyetler arasındafarklılık olduğu görülmektedir. Sonuçlara göre, yine kitap okuyanların diğerlerine göredrama ve diksiyon eğitimini daha fazla önemsemektedirler. Adaylarının drama vediksiyon eğitimi sonuçlarının, spor eğitimcisi üzerinde oluşturacağı davranışdeğişikliklerinin etkilerine yönelik tutumlarında yaş grupları, sinema ve televizyonizleme alışkanlıkları değişkenlerine göre farklılık olmadığı görülmüştür. Araştırmakapsamındaki spor eğitimcisi ve sporcu işbirliği üzerinde oluşturacağı etkileriyle ilgiligörüşlerinin değerlendirilmesinde, öncekilerle benzer şekilde bireysel sporlarda önemderecesi daha yüksek çıkmaktadır. Spor eğitimcisi üzerinde oluşturacağı etkinindeğerlendirilmesinde, üniversiteler, bölümler, sınıflar, cinsiyetler, kitap okumaalışkanlıkları, sinema ve televizyon seyretme alışkanlıkları arasında farklılık olduğugörülmektedir.Anahtar Kelimeler: Drama, diksiyon, program değerlendirme, spor eğitimcisi görüşleri In the present study, it was aimed to examine the opinions of students on the inclusion ofdrama and elocution education within the undergraduate education of sport sciences interms of some variables. After applying a questionnaire, it was examined if the scoreschanged depending on the variables. The universe of this descriptive survey studyconsists of the students studying at sport-related departments of several universities inTurkey. The questionnaire developed by the researcher was applied to 1892 studentsstudying at 18 universities in Turkey. The number of questionnaires taken into evaluationis 1723. The Cronbach's Alpha reliability coefficient was calculated to be 0.93. The dataanalysis was performed using SPSS 20.0 package software. During the analyses, KruskalWallis H-test, and Mann Whitney-U test were employed.According to the results, it was determined that, from the aspect of effects that drama andelocution education would have on the athlete, the ones doing personal sports have morepositive attitudes among the physical education teacher candidates, and that there weredifferences between the semesters; the positive attitude increased in last semester. It wasalso determined that there were differences between male and female candidates; thefemale candidates pay more importance to the effects that drama and elocution educationhave on the athlete. High level of reading habit has also more positive effect. It was alsofound that the attitudes of candidates did not vary depending on their departments, agegroups, and habits of watching movie or TV.viiiAccording to the study results, it can be seen that the individual sports athletes come tothe forefront in evaluating the effects related with the reflections of behavioral changesthat the outcomes of drama and elocution education cause on the sports trainers. Similarlyto the previous assessment results, it can be seen that there were differences betweenuniversities, classes, and genders. According to the results, the ones reading books paymore importance to the drama and elocution education. It was observed that there was nodifference between the age groups and between watching movie or TV regarding theeffects of behavioral changes, which the outcomes of drama and elocution education willhave on the sports trainers. In evaluating the opinions on the effects to be had on thecooperation between sports trainer and athlete within the scope of present study, thesignificance level increases among the individual sports. In evaluating its effects on sportseducation, it can be seen that there were differences between the universities,departments, semesters, genders, reading habits, and watching movies or TV.Keywords: Drama, Elocution, Program Assessment, Sports Training Specialists
Collections