8. sınıf öğrencilerinin Facebook tutumu ile akademik erteleme davranışları arasındaki ilişkinin incelenmesi (Balıkesir ili merkez ilçeler örneği)
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Bu tez çalışmasının amacı; 8.sınıf öğrencilerinin Facebook tutumları ile akademik erteleme davranışları arasındaki ilişkinin incelenmesidir. Bu amaç doğrultusunda 2015-2016 eğitim öğretim yılında Balıkesir ili Altıeylül ve Karesi merkez ilçelerinden 15 okulda öğrenim gören ve Facebook paylaşım sitesine üye olan öğrencilerle bu çalışma gerçekleştirilmiştir. Bu 15 okuldan toplam 656 öğrenciye anketler uygulanmış ve bunlar arasından hatasız doldurulmuş olan 559'u geçerli kabul edilmiştir. Araştırmaya katılan öğrencilerin 284'ü (%50,8) erkek, 275'i (%49,2) kızdır. Araştırmada veri toplamak veri toplamak amacıyla `Kişisel Bilgi Formu`, Facebook Tutum Ölçeği` ve `Akademik Erteleme Ölçeği` kullanılmıştır. Elde edilen veriler SPSS 22,0 programı kullanılarak analiz edilmiştir. Araştırmada verilerin analizinde Anova Testi, Scheffe Testi, Post-ad Hoc, Regresyon ve Korelasyon Analizi kullanılmıştır. Yapılan istatistiklerde .05 anlamlılık düzeyi esas alınmıştır.Araştırmada öğrencilerin Facebook tutumları ile cinsiyet, baba eğitim durumu, Facebook arkadaş sayısı, Facebook kullanım sıklığı, günlük İnternet kullanım süresi , günlük Facebook kullanım süresi değişkenleri arasında anlamlı farklılığın olduğu sonucuna ulaşılmıştır. Ancak anne eğitim düzeyi ile Facebook tutumu arasında anlamlı bir farklılık görülmemiştir. Araştırmada ayrıca öğrencilerin akademik erteleme davranışı eğilimleri ile cinsiyet, anne eğitim düzeyi, baba eğitim düzeyi, Facebook arkadaş sayısı, Facebook kullanım sıklığı, günlük İnternet kullanım süresi ve günlük Facebook kullanım süresi değişkenleri arasında anlamlı farklılıklar bulunmuştur.Anahtar Kelimeler: Facebook, Facebook Tutum, Akademik Erteleme. The purpose of this thesis is; This is an examination of the relationship between Grade 8 students' Facebook attitudes and academic procrastination behaviors. For this purpose, this study has been carried out by students who are enrolled in 15 schools in the central districts of Balıkesir province of Altıeylül and Karesi and who are members of the Facebook sharing site in the 2015-2016 academic year.A total of 656 student questionnaires were administered from these 15 schools, of which 559, which was filled without error, was accepted as valid. 284 (50.8%) of the students were female and 275 (49.2%) were female. `Personal Information Form`, `Facebook Attitude Scale` and `Academic Postponement Scale` were used to collect data in the survey. The obtained data were analyzed using the SPSS 22.0 program. Anova Test, Scheffe Test, Post-ad Hoc, Regression and Correlation Analysis were used in the analysis of data in the study. The significance level of .05 was taken as the basis in the statistics.Surveys have shown that Facebook attitudes are significantly different among the variables of gender, father education, Facebook friends, Facebook usage frequency, daily Internet usage, daily Facebook usage time. However, there was no significant difference between mother education level and Facebook attitude. The study also found significant differences between students' academic tendency behaviors and gender, maternal education level, father education level, Facebobok friends, Facebook usage frequency, daily internet usage period and daily Facebook usage duration variables.Key words: Facebook, Facebook Attitude, Academic Procrastination
Collections