Grafitin bitümlü sıcak karışımdaki etkisi
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Yol üstyapıları; esnek ve rijit olmak üzere iki gruba ayrılmaktadır. Bağlayıcı olarak bitümlü malzeme türünün kullanıldığı üstyapı çeşidi esnek yol üstyapısı olarak adlandırılmaktadır. Üstyapı tasarımının konforlu, ekonomik, güvenli, kaliteli olması hedeflenmektedir. Bu doğrultuda yol üstyapı ömrünü uzatmak için bitümlü sıcak karışıma çeşitli katkılar ilave edilerek yol üstyapı dayanımını arttırma çalışmaları yapılmaktadır.Uzun üstyapı ömrünü sağlayan ana unsur, üstyapıda kullanılan malzemelerin kalitesi, karışım malzemelerinin birbirine uyumu, temel malzemelerinde veya taban zeminindeki mukavemetin yapısal olarak üstyapıyı karşılayabilecek durumda olmasıdır. Üstyapı deformasyonlarına neden olan birçok etken mevcuttur. Bunlar; temelin taşıma kapasitesinin yeterli olmaması, bununla birlikte temelde kullanılan malzemelerin yeterli kalınlıkta, sertlikte, kalitede olmaması, trafik yükünün artmasıyla üstyapıda meydana gelen tekerlek izinde oturma, iklim koşulları ve sıcaklık değişimlerinin gerektiği ölçüde dikkate alınmaması vb. gibi sıralanabilir.Bitümlü sıcak karışımların, bilhassa tekerlek izi gibi kalıcı deformasyonlara ve termal çatlamalara karşı direncinin geliştirilmeye ihtiyacı vardır. Bitümlü sıcak karışımın performansını arttırmak için ülkemizde ve çeşitli ülkelerde bitümlü sıcak karışıma çeşitli katkılar ilave edilerek özelliklerinin iyileştirilmesi amaçlanmaktadır. Bu çalışmada bitümlü sıcak karışım performansını arttırmak için çeşitli üstün özelliklere sahip Grafit malzemesinin bitümlü sıcak karışım içindeki performansı incelenmiştir. Bu amaçla bitümlü sıcak karışım çeşitlerinden taş mastik asfalt karışımıyla çalışma yapılmıştır. Burada, bitümlü sıcak karışımdaki filler yerine Grafit malzemesi kullanılarak modifikasyonu araştırılmıştır. The road superstructures are flexible and rigid. The type of superstructure in which bituminous material is used as binder is called flexible road superstructure. The superstructure design is aimed to be comfortable, economical, safe and high quality. In this direction, in order to extend the life of the road superstructure, various additives are added to the hot bituminous mixture to increase the strength of the road superstructure.The main factor that provides long superstructure life is the quality of the materials used in the superstructure, the compatibility of the mixture materials with each other, and the strength of the base materials or the floor soil is structurally able to meet the superstructure. There are many factors that cause superstructure deformations. These; the insufficient carrying capacity of the foundation however, the materials used in the foundation are not of sufficient thickness, hardness and quality, due to the raise in traffic load in the superstructure are not taken into account to the extent necessary of the wheel tracking deformations, climatic conditions and temperature changes .There is a need to raise the resistance of bituminous hot mixtures to permanent deformations and thermal cracking, in particular wheel tracks. It is aimed to improve the properties of bituminous hot mixture by adding various additives to bituminous hot mixture in our country and various countries in order to increase the performance of hot mixture. In this study, in order to improve the performance of bituminous hot mixture, the performance of graphite material with various superior properties in bituminous hot mixture was investigated. For this purpose, a study was carried out with stone mastic asphalt mixture of bituminous hot mixture varieties. Here, modification of the bituminous hot mixture using graphite material was investigated instead of filler.
Collections