Show simple item record

dc.contributor.advisorDündar, Gönen İlkar
dc.contributor.authorÖzbek, Kenan
dc.date.accessioned2021-05-08T07:00:40Z
dc.date.available2021-05-08T07:00:40Z
dc.date.submitted2019
dc.date.issued2020-11-10
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/628670
dc.description.abstractİnsanoğlu doğası gereği araştırma, geliştirme ve yenilenme faaliyetleri ile kendini sürekli yenilemiş ve güncel tutmuştur. Günümüzde bu gelişim ve değişim sadece bireyi etkilememiş bireyin gelişimi ile birlikte toplumsal beklentiler ve ihtiyaçların şeklide değişmiştir. Aynı zamanda, başlangıçta kar amacı güden kuruluş olarak toplum içerisinde yerini alan işletme ve kurumları da zamanla, değişime uğratarak topluma karşı bir takım sorumluluklar yüklenmelerine sebep olmuştur. Yüklenilen bu sorumlulukların yerine getirilmesi kurumsal sosyal sorumluluk faaliyetleri ile mümkün olmuştur. Kurumsal sosyal sorumluluk faaliyetleri ile işletme ve kurumlar hedef kitle ve paydaşları ile kuvvetli ve sağlam bağlar kurmakta böylece topluma karşı yükümlülüklerini yerine getirmeye çalışmaktadırlar.Bireyin hayatında önemli bir yer teşkil eden çalışma hayatı ve memnuniyeti birey için ve çalışmakta olduğu işletme için de büyük önem arz etmektedir. Mutlu ve memnun, Örgüte sadık çalışan bağlılığı yüksek olan çalışanlara sahip işletme ve kurumların toplumsal çıktılarının daha iyi olduğu, hem bireye hem de topluma hem de mevcut işletmeye katma değer sağladığı yapılan araştırmalar neticesinde görülmüştür.Bu tez çalışması; işletme ve kurumlarda yürütülen kurumsal sosyal sorumluluk faaliyetleri ile çalışan memnuniyeti ve çalışan bağlılığı arasındaki ilişki düzeyi üzerine bir araştırmadır. Çalışmamızda genelden özele gidilmek sureti ile yasa ve yönetmeliklere tabi olarak kurulan kamu kuruluşları ve kamu çalışanları üzerinde İstanbul ili sınırları içerisinde yapılan bir araştırmadır. Bu araştırmamız ile kamu sektöründe kurumsal sosyal sorumluluk faaliyetleri ile çalışan memnuniyeti arasındaki bağ incelenmiştir. Birinci bölümde kurumsal sosyal sorumluluk ikinci bölümde çalışan memnuniyeti ve bağlılığı, üçüncü bölümde kamu sektörü ve KSS uygulamaları incelenmiş olup dördüncü ve son bölümde ise kendi çalışmamız ile alakalı olarak elde edilen veri ve analizlerin değerlendirilmesine yer verilmiş sonuç ve bulgular açıklanmıştır.Anahtar Kelimeler: Kurumsal Sosyal Sorumluluk Çalışan Memnuniyeti, Kamu sektörü, Çalışan Bağlılığı
dc.description.abstractThe human species have constantly revived and revamped themselves through the endeavours pertaining to research, development, and regeneration due to their nature. This advancement and transformation have not solely affected individual but also the form of social expectations and necessities because of the change at the individual level. This shift has also transformed initially profit-driven organizations to take some responsibility in favour of society. The implications of this responsibility have become possible through the social responsibility practices. Organizations and institutions establish strong ties with their target audience and shareholders, which facilitate to fulfill their mission for society.The business life and professional satisfaction have been substantially crucial not only for the individual but also for both the organization that they work for, and for the society itself. The research so far have demonstrated that the social output of organizations having happy and satisfied employees are better, and it has provided added value for both the organization, the individual, and the society itself.This study is mainly about the level of relationship between the corporate responsibility and employee satisfaction and loyalty. Furthermore, the study narrows down the scope by solely focusing on the public sector which has been established under the related acts and regulations, and its employees within the İstanbul city limits. The first part of the thesis is comprised of the corporate social responsibility, the second part is about employee happiness and loyalty, the third part is focused on public sector and the KSS implications, and the fourth part is elaborated on the assessment of the analysis and data of our study, and furthermore, the findings and results have been explained thoroughly.Keywords: Corporate social responsibility, employee satisfaction, public sector, employee engagement.en_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectİşletmetr_TR
dc.subjectBusiness Administrationen_US
dc.titleKurumsal sosyal sorumluluk uygulamaları ve kamu sektöründe çalışan memnuniyeti ile çalışan bağlılığı üzerine bir araştırma
dc.title.alternativeCorporate social responsibility implications and a research on employee satisfaction and loyalty in the public sector
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2020-11-10
dc.contributor.departmentİşletme Ana Bilim Dalı
dc.subject.ytmResponsibility
dc.subject.ytmCorporate social responsibility
dc.subject.ytmInstitutional responsibility
dc.subject.ytmPublic sector
dc.subject.ytmOrganizational commitment
dc.subject.ytmJob satisfaction
dc.identifier.yokid10221516
dc.publisher.instituteSosyal Bilimler Enstitüsü
dc.publisher.universityİSTANBUL ESENYURT ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid562947
dc.description.pages95
dc.publisher.disciplineDiğer


Files in this item

FilesSizeFormatView

There are no files associated with this item.

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess