Show simple item record

dc.contributor.advisorDursun, Erdal
dc.contributor.authorÇelen, Bekir
dc.date.accessioned2021-05-08T07:00:37Z
dc.date.available2021-05-08T07:00:37Z
dc.date.submitted2019
dc.date.issued2019-12-02
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/628659
dc.description.abstractİnsan doğası gereği sürekli çevresiyle etkileşim halindedir. İşletmelerin temel yapısı ve işleyişi göz önüne alındığında ise birer biçimsel grup niteliğinde olan işletmelerin içerisinde de çok sayıda grup faaliyette bulunmaktadır. Bu grupların işletme yönetimi ve yönetime etki eden tüm süreçlerde taşıdıkları önem insan ilişkileri yaklaşımının temel konusu haline gelmiş ve yapılan çalışmalarda da bu açıkça ortaya konmuştur.Bireylerin işletmelerdeki faaliyetlere olan katkıları da işletmelerin amaçlarına ulaşmasında önemli bir yere sahiptir. Bireylerin işletmelerin geleceğine olan katkısı söz konusu olduğunda ise çalışanların iş tatmin düzeylerinin işletmelerin amaçlarına pozitif yönde katkısı olduğu gerçeği karşımıza çıkmaktadır.Bu tez çalışması kapsamında Türk Hava Yolları bünyesindeki Genel Müdürlük bilgi teknolojileri çalışanlarının iş tatmini ve örgütsel bağlılık düzeyleri incelenmiş olup, iş tatmini, iş tatminin örgütsel bağlılık üzerindeki etkisinin ölçülmesi hedeflenmiştir.Tez çalışması üç bölümden oluşmakta ve ilk bölüm araştırmanın modelini ve hipotezlerini kapsamaktadır. İkinci bölümde ise iş tatminine dair genel kavramlar, çalışanların iş tatmin düzeylerinin ölçülmesi üzerine yapılan çalışmalar ve deneysel yöntemler ile genel literatür taraması yer almaktadır. Üçüncü bölümde ise anket çalışması ve verilerin analizi ile bulgular vardır.Araştırma, Milli Havayolu işletmemiz olan Türk Hava Yolları bünyesindeki Genel Müdürlük bilgi teknolojileri çalışanlarını kapsamaktadır. Veri toplama işlemi üç bolümden ve toplam 37 sorudan oluşan bir anket aracılığıyla gerçekleştirilmiştir. Anketin ilk bölümünde demografik sorular, ikinci bölümünde Weiss vd. (1967)'nin Minnesota iş tatmin ölçeği ve üçüncü bölümünde Meyer ve Allen (1997)'nin örgütsel bağlılık ölçeği bulunmaktadır. Araştırma 120 Türk Hava Yolları genel müdürlük bilgi teknolojileri çalışanlarının katılımıyla gerçekleştirilmiştir.
dc.description.abstractHuman nature maintains all of its vital activities in interaction with a certain person or group within the natural environment. When the basic structure and operation of the enterprises are taken into consideration, a large number of groups are also active within the enterprises which are in the form of a formal group. The task of these groups in business management and all processes affecting management has become the main subject of human relations and approach and this is clearly demonstrated in the studies conducted.The contribution of individuals to the activities in the enterprises has an important place in achieving the objectives of the enterprises. When it comes to the contribution of individuals to the future of enterprises, the fact that job satisfaction levels of employees contribute positively to the goals of the enterprises emerges.Within the scope of this thesis, job satisfaction and organizational commitment levels of Turkish Airlines' Information Technologies employees were examined and it was aimed to measure job satisfaction and the effect of job satisfaction on organizational commitment.The thesis consists of three chapters and the first part covers the model and hypotheses of the study. In the second part, general concepts related to job satisfaction, studies on measuring job satisfaction levels of employees and experimental methods and general literature review are given. In the third section, the survey, analysis of the data and the findings are presented. The study covers the Information Technologies employees of Turkish Airlines, our National Airline company. Data collection was conducted through a questionnaire consisting of three sections and a total of 37 questions. In the first part of the questionnaire, demographic questions, in the second part Weiss et al. (1967)'s Minnesota Job Satisfaction Scale and in the third part Meyer and Allen (1997)'s organizational commitment scale are presented. The study was carried out with the participation of 120 Turkish Airlines Information Technologies staff.en_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectİşletmetr_TR
dc.subjectBusiness Administrationen_US
dc.titleÇalışanların iş tatmin düzeyleri üzerine araştırma: Bir havayolu işletmesi uygulama örneği
dc.title.alternativeResearch on the work satisfaction levels of employees:An application example in airline company
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2019-12-02
dc.contributor.departmentİşletme Ana Bilim Dalı
dc.subject.ytmnull
dc.subject.ytmJob involvement
dc.subject.ytmAirline companies
dc.identifier.yokid10279376
dc.publisher.instituteSosyal Bilimler Enstitüsü
dc.publisher.universityİSTANBUL ESENYURT ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid585679
dc.description.pages106
dc.publisher.disciplineYönetim ve Organizasyon Bilim Dalı


Files in this item

FilesSizeFormatView

There are no files associated with this item.

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess