Show simple item record

dc.contributor.advisorSarıgül, Haşmet
dc.contributor.authorKara, Ömer
dc.date.accessioned2021-05-08T07:00:35Z
dc.date.available2021-05-08T07:00:35Z
dc.date.submitted2020
dc.date.issued2020-11-17
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/628654
dc.description.abstractHizmetin ne kadar etkin olursa kazancın da o kadar yüksek olacağı her işte olduğu gibi sağlık sektörü açısından da söz konusudur. Sağlık hizmetlerinden yararlanan kişilerde bir nevi müşteridir. Müşteri de kendisine en kaliteli ürünü veren yerden faydalanmak ve tüketmek ister. Sistem içerisinde insanlar sürekli tüketim pozisyonunda yer aldığı için kullanmış olduğu ürün veya hizmetten memnun kalır ise bir daha ki ihtiyacında da yine aynı yerden faydalanmak isteyecektir. Kısacası ürünlerin ve hizmetin kalitesi insanların tekrardan aynı ürünleri kullanma ve tüketme durumuna yöneltecektir. Sağlık ile ilgili yapılan çalışmalar bir ülkenin geleceğini şekillendiren en önemli hususların başında gelmektedir. Özellikle bu hususu yerine getirmek için bir takım sağlık projeleri gerçekleştirilmektedir. Bu çalışmalardan birisi de sağlık sistemindeki yapılanmaların ayrışmasının sağlanmasıdır.Sağlık sistemi; kamu hastaneler birliği, halk sağlığı kurumu gibi yapılanmaya giderek her bir birimin görev alanı ve işleyişi belirlenmiştir. Bu sayede verimliliğin artırılması planlanmaktadır.
dc.description.abstractAs in every business, the higher the profit will be possible with the effective the service in health sector. Health care beneficiaries can be considered as customers. The customer wants to use the place that gives her/him the best quality service service. If people in the system are satisfied with the service they get, they will probably use it again if they are in a permanent consumption position. In short, the quality of products and services will lead people to use and consume the same products again.In Turkey, the health system is structured as public hospitals association and public health institution. The task area and operation of each unit is determined. In this way, it is planned to increase efficiency.Key Words: The Association of Public Hospitals, Health Services, Private Hospitalsen_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectHastanelertr_TR
dc.subjectHospitalsen_US
dc.subjectSağlık Kurumları Yönetimitr_TR
dc.subjectHealth Care Managementen_US
dc.titleTürkiye`de kamu ve özel hastanelerde verimlilik: 2000 -2019 döneminde yazılan lisansüstü tezlerin analizi
dc.title.alternativeProductivity in public and private hospitals in Turkey : analysis of graduate thesis written in2000-2019 period
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2020-11-17
dc.contributor.departmentİşletme Ana Bilim Dalı
dc.identifier.yokid10314449
dc.publisher.instituteLisansüstü Eğitim Enstitüsü
dc.publisher.universityİSTANBUL ESENYURT ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid644044
dc.description.pages88
dc.publisher.disciplineHastane ve Sağlık Kur. Yön. Bilim Dalı


Files in this item

FilesSizeFormatView

There are no files associated with this item.

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess