Ofislerde iş sağlığı ve güvenliği uygulamaları ve risk değerlendirmesi, çağrı merkezleri üzerine bir uygulama
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
İş sağlığı ve güvenliğiyle ilgili yapılan bu çalışma ofis ve çağrı merkezlerinde çalışanların kaldıkları/kalabilecekleri risklerle ilgili genel tanımlamalar, hizmet alanı risklerinin tanımları, risk analiz prosedürü ve risk analizi yapmak üzere beş kısımdan oluşmuştur. Çalışmanın birinci bölümünde iş sağlığı ve güvenliği, risk değerlendirmesi ile ilgili genel açıklamalar yapılmıştır. İkinci bölümde ofis ve çağrı merkezlerinde çalışanların ortak kullanım alanları, hizmet yaptıkları alan ve risk faktörleri belirlenmiştir. Hizmet alanlarında kullanılan araçlar, bölümlerle ilgili olması gerekenler kanunlarımız çerçevesinde belirtilmiştir. Çağrı merkezi hizmet alanında kullanılan araç ve gereçlerin iş sağlığı ve güvenliği açısından olası tehlikeleri tanımlanmıştır. Üçüncü bölümde ofis ve çağrı merkezlerinde özel politika gerektiren çalışanlar, onlar için düzenlenmesi gerekenler ve riskler incelenmiştir. Dördüncü bölümde ofis ve çağrı merkezi hizmet alanı risk faktörleri incelenmiştir. Beşinci bölümde ofis ve çağrı merkezlerinde risk değerlendirme uygulaması yapılmıştır. Önce risk analiz prosedürü oluşturulmuştur. Risk analiz prosedüründe olması gereken iş sağlığı ve güvenliği ile ilgili amaç, kapsam, risk, kaza, tehlike gibi tanımlar yapılmıştır. Tehlike tanımlama ve risk değerlendirme akış şeması oluşturulmuştur. Tehlikelerle ilgili risk, olası ve şiddet tablosu oluşturulmuş, tehlike derecelerine göre renklendirilmiştir. Tehlike dereceleri ile ilgili genel açıklamalar yapılmıştır. Ofis ve çağrı merkezinin tüm alanları kapsayacak şekilde çalışma içerisinde yapılan araştırmalar doğrultusunda risk analizi yapılmaya başlanmıştır. Ofis ve çağrı merkezindeki olası tehlikelere karşı risk analizinde puanlar verilip risk analizi oluşturulmuştur. Araştırma özel sektörde çalışan ofis ve çağrı merkezlerinin iş sağlığı ve güvenliği konusunda var olabilecek her türlü risk incelenip risk analizi oluşturulduğundan dolayı bu sektöre önemli katkı sağlamaktadır. The aim of this study is to determine all risks the call center workers out of the coverage of the Occuaptional Health and Security system applied in our country private sector and the office workers faced the same risks because of the organisational conditions of the qualifications in the work environment.The aim is to appreciate the determined risks,to make the risk analysis and to take precautions.In this study, all risk factors which can take place within the risk analysis like the risks the workers faced,the risks resulting from the work environment,,physical,ergonomic,phsychological,educational,the structural characteristic of the building,settlement,lift,dining hall,lightning, emergincy,cleaning,fire, noise, thermal comfort,work stances,the necessary tools for the work,all workers necessitating the secial policy,security,autopark are determined.The occupational ilnesses the workers of the call center ad office can face took place in this search.At the end of the risk analysis,the figures aimed at diminishing the expense of health,the regulations aimed to imrove work conditions of the call center and office workers, at the worker health,the work place profit,the profitability are given.In the risk analysis,all risks are considered to imrove the work conditions of the call center and office workers,which create the great part of the private sector workers.In the risk analysis,the violence of risk x porbability resulting in case the present situation and the suitable work condition or the suitable equipment aren't used properly is stated.Though the risk appreciation of the work health and security of the call centers and offices which take place in the less risky work place are delayed,it's thought that they would the examle for the researches and studies to make herafter on the risk analysis of the Work Health and Security.
Collections