Ofislerde sıklıkla karşılaşılan iş kazaları karşılaşılabilecek riskler ve risk analizi
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
ÖZETBu çalışmanın ilk bölümünde, ofiste iş sağlığı ve güvenliği kavramı hakkında genel bilgiler verilerek önemi, amacı, gelişimi ve toplumu nasıl etkilediği üzerinde durulmuştur. Çalışmanın ikinci bölümünde, iş kazasının tanımı yapılarak iş kazası olarak kabul edilen durumlar, iş kazasının ekonomiye etkisi, iş kazası ve meslek hastalıkları açısından sosyal koruma, iş kazasının sınıflandırılması, ülkemiz ve dünyada iş kazası istatistikleri, bir iş kazası meydana geldiğinde neler yapılması gerektiği, iş kazasının toplum üzerinde etkisi, iş kazası araştırma sürecine ve iş kazasına sebep olan güvensiz hareket ve durumlara değinilmiştir. Çalışmanın üçüncü bölümünde, ofiste güvenli ve sağlıklı bir çalışma açısından önemli faktörler olan aydınlatma, ortamın ısısı, nemi, ışığı ve konfor uygunsuzluğu gibi ergonomi konularına önem verilmemeden ofisin tasarlanması sonucu karşılaşılabilecek riskler incelenmiştir. Çalışmanın dördüncü bölümünde, stresin tanımı yapılarak iş stres kaynakları, stresin iş performansına etkisi, stresle mücadele etme yöntemleri hakkında bilgiler verilmiştir. Çalışmanın beşinci bölümünde, ofis için en tehlikeli risk unsuru olarak görülebilecek yangın hakkında genel bilgiler verilerek, ofislerde yangın çıkmasına sebep olabilecek durumlar ve yangın çıkmasını engelleyebilmek için alınması gereken önlemlere değinilmiştir. Çalışmanın altıncı bölümünde, iş güvenliği kültürünün iş kazalarına etkileri anlatılarak, iş kazalarını engellemeye yönelik hangi tedbirlerin alınması gerektiği ele alınmış ve bu hususun sağlanmasında tarafların yükümlülükleri belirtilmiştir. Çalışmanın yedinci bölümünde, tehlike ve risk kavramları anlatılmış ve ofiste tehlikeler ve riskler belirlenirken hangi hususlara dikkat edilmesi gerektiği belirtilmiştir. Ayrıca risk analizi ve risk yönetimi kavramları anlatılmış, ofis için örnek bir risk analizi uygulaması yapılmıştır. Sonuç kısmında ise ülkemizde ve dünyada ofiste iş sağlığı ve güvenliğinin mevcut durumu ve gelişmesi için nelerin yapılması gerektiği konularına yer verilmiştir.Anahtar Kelimeler: İş Sağlığı ve Güvenliği, Ofis, İş Kazası, Risk WORK ACCIDENTS OFTEN ENCOUNTERED IN THE OFFICE RISKS AND RISK ANALYSIS Ertuğrul AKTAŞIstanbul Esenyurt University, Master of Science ThesisOctober 2018Supervisor: Dr. Öğr. Üyesi Muhsin ÖZTÜRKABSTRACTIn the first part of this study, it is aimed to give general information about the concept of occupational health and safety in the office and its importance, purpose, development and how it affects the society. In the second part of the study,the definition of occupational accident, the conditions considered as work accidents, the impact of the work accident on the economy, occupational accidents and occupational diseases social protection, occupational accident classification, work accident accidents in our country and the world, what should be done when an occupational accident occurs, the impact of the work accident on society , the work accident investigation process and the unsafe actions and situations that cause the work accident are mentioned. In the third part of the study, the risks that may be encountered as a result of the design of the office are examined without paying attention to ergonomics issues such as lighting, ambient heat, humidity, light and comfort inconvenience which are important factors for a safe and healthy working in the office. In the fourth part of the study, the definition of stress, work stress sources, the effect of stress on work performance, methods to combat stress are given. In the fifth part of the study, general information about the fire which can be seen as the most dangerous risk element for the office is given, the situations that may cause fire in offices and precautions to be taken in order to prevent the occurrence of fire are mentioned.In the sixth part of the study, the effects of occupational safety culture on occupational accidents are explained and the measures to be taken to prevent occupational accidents are considered and the obligations of the parties are stated. In the seventh part of the study, the concepts of danger and risk are explained and the points to be taken into consideration while determining the hazards and risks in the office are stated.In addition, the concepts of risk analysis and risk management were explained and a sample risk analysis was applied for the office.In the conclusion part, the current situation of occupational health and safety in the country and in the world in the office and what should be done for development is given.Keywords: Occupational Health and Safety, Office, Occupational Accident, Risk
Collections