İl özel idarelerinin İSG yönünden karşılaştırmalı analizi: Bingöl ve Elazığ örneği
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Yerel yönetimlerin bir parçası olan ve kamu kurumları arasında önemli bir yere sahipolan il özel idarelerinin iş sağlığı ve güvenliği açısından analizlerinin yapılmasıamacıyla yapılan bu çalışma teorik kısım ve pratik kısmı olmak üzere iki kısımdanmeydana gelmektedir. Birinci kısım; il özel idaresinin tanımı ve tarihçesi ile işsağlığı ve güvenliğinin tanımı, amacı, temel ilkeleri, risk analizi ve değerlendirmesiile tanım ve ilkelerinden oluşmaktadır. İkinci kısımda sektör çalışanlarından 80kişiyle anket yapılmış, anket sonucunda sorunlar belirlenmiş, görüş ve önerilerdoğrultusunda risk analizi ve risk değerlendirmesi yapılmıştır. Ayrıca her iki il özelidaresinin iş sağlığı ve güvenliği sistemleri karşılaştırılarak iş sağlığı ve güvenliğiyönetim politikalarının olumlu - olumsuz yönleri ile avantaj ve dezavantajları yine bukısımda incelenmiştir. Yapılan değerlendirmeler neticesinde iş kazaları ve meslekhastalıklarının meydana gelmesinin en önemli sebebinin il özel idarelerinde çalışanpersonellerin yeterli bilgi ve donanıma sahip olmamaları sonucuna varılmıştır. Birbaşka faktör de sektör çalışanlarının çalışma ortamları ile ilgili tehlike ve risklereilişkin farkındalıklarının düşük olmasıdır. Çalışanların farkındalıklarının; eğitimdüzeyi, yaş, çalışma süreleri, çalışanın geçmişte kaza yaşamış olma durumu gibietkenlere göre farklılıklar gösterdiği tespit edilmiştir. Çalışanların işyeri ortamındakirisklere karşı korunma ve risklerle ilgili farkındalıklarının artırılmasına yönelikeğitim planlaması yapılması gerektiği önerilmektedir.Anahtar Kelimeler: Yerel yönetimler, il özel idaresi, İş sağlığı ve güvenliği, riskanalizi ve değerlendirmesi. This study, which is a part of the local administrations and which has an important placeamong the public institutions, is conducted in order to analyze the occupational health andsafety in terms of occupational health and safety. The first part; definition and history ofspecial provincial administration and definition of occupational health and safety, its purpose,basic principles, risk analysis and evaluation, definitions and principles. In the second part,80 people from the sector employees were surveyed and problems were identified and riskanalysis and risk assessment were conducted in line with the opinions and recommendations.In addition, the positive and negative aspects of occupational health and safety managementpolicies and their advantages and disadvantages are examined in this section by comparingoccupational health and safety systems of both provinces. As a result of the evaluations made,it was concluded that the most important reason for the occurrence of occupational accidentsand occupational diseases is that the personnel working in the special provincialadministrations do not have sufficient knowledge and equipment. Another factor is the lowawareness of the sector employees about the risks and risks associated with the workingenvironment. Employee awareness; It was determined that the level of education, age,working time, employee's experience of having an accident occurred in the past. It issuggested that training planning should be made to protect employees against risks in theworkplace and to raise their awareness.Key words: Local administrations, special provincial administration, occupational health andsafety, risk analysis and evaluation
Collections