Creative writing and foreign language development
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Bu çalışma, yaratıcı yazma eğitiminin, İngilizce öğrencilerinin yazma derslerindekibaşarı etkisini araştırır. Katılımcılar, İngilizce hazırlık sınıflarından rastgele seçilenbaşlangıç seviyesi öğrencileridir. Biri deney grubu diğeri kontrol grubu olmak üzere 35kişiden oluşan iki grup oluşturulmuştur. Deney grubundaki öğrenciler kendileri içindüzenlenmiş yaratıcı yazma programı ile, kontrol grubu ise, standard programlaçalışmıştır. Aynı zamanda, öğrencileri daha iyi tanımak ve yazma derslerine olan bakışaçılarını anlamak için, çalışmanın başında tutum anketi uygulanmıştır. Öğrencilerinolumlu bir tutum geliştirip geliştirmediklerini saptamak amacıyla, deney grubunaçalışmanın sonunda benzer bir diğer tutum anketi daha uygulanmıştır.Çalışma, yaratıcı yazma tekniklerinin, İngilizce yazılı anlatım becerisinigeliştirdiği ve öğrencilerin daha iyi yazdığı hipotezinden yola çıkar ve araştırma sorusuolarakta `Yaratıcı yazılı anlatım teknikleri kullanıldığı takdirde öğrencilerin yabancıdilde (İngilizce) yazılı anlatım becerileri gelişir mi?? sorusunun cevabını arar.Veriler, iki sınav sonucu ve öğrenci dosyalarından elde edilmiştir. Sınavsonuçları doğrultusunda, birinci ve ikinci sınav sonuçlarında ciddi fark gözlenmiştir.Öğrenci dosyalarının skorları incelendiğinde, yaratıcı yazma tekniklerinin, yabancı dildeyazma gelişiminde ve daha iyi yazma farkındalığı kazandırılması üzerinde etkili olduğugözlenmiştir.Anahtar Kelimeler: EFL, ELT, L1, L2, FL, yazma, yaratıcılık, yaratıcı yazma This study investigates the effect of a creative writing programme on EFL students?success in writing classes. Two elementary level classes of the English PreparatorySchool were chosen randomly as the subjects of this study. There were 35 studentsgrouped into two, one as experimental and the other as control. The subjects in theexperimental group studied writing in the creative writing techniques designed for themonly. The subjects in the control group studied the standard curriculum. Besides, to getto know the students better and observe their common perspectives towards writing, anattitude questionnaire was given to both groups at the beginning and a similar one wasgiven to the experimental group at the end of the study to determine whether thestudents have developed a positive attitude or not. The Hypothesis put forward for thisstudy was; `If creative writing techniques are used in writing classes, students improvetheir writing skills and write better. The research question was: `Can we improve ourstudents? writing skills in English if we apply creative writing techniques as a classroomprocess??Data was gathered from two examination results and from student portfolios. Asa result of data analysis, a statistically significant difference has been found between thescores of the first and the second examinations. When the portfolio scores wereanalysed, the findings indicated that creative writing techniques were effective inforeign language writing skills development and these techniques raised awareness onhow to write better in a foreign languageKeywords: EFL, ELT, L1, L2, FL, writing, creativity, creative writing
Collections