Zaman verileri ve satış verilerine uygulanması
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
`Zaman Serileri ve Satış Verilerine Uygulanması` adlı bu çalışma ile Danone HayatA.Ş.'nin 2004-2010 yılı litre bazında satış verileri incelenerek uygun bir model tahminiyapılmaya çalışılmıştır. Serinin durağanlık analizinde korelogram ve kök testleri yapılmıştır.Aynı seri, Eviews 5.1 bilgisayar yazılım paketi yardımıyla analiz edilmiştir. Analizsonucunda, doğal logaritmik damacana satış serisinin kendi düzeyinde ve birinci farkındadurağan olmadığı, ikinci farkının alındığında durağanlığın sağlandığı gözlenmiştir. İkincifarkı alınan serinin durağanlığı yine zaman yolu grafiği ve korelogram üzerindengösterilmiştir. Durağanlık sağlandıktan sonra ikinci fark alınarak tahmin edilen modeloluşturulmuştur. Modelin uygunluğu hem korelogram üzerinden hem de Akaike bilgi kriteri(AIC) ve Schwarz bilgi kriteri (SIC) değerleriyle gözlenmiştir. With that work called `Time series and application to sales data`, it is tried to make asuitable guess model by analyzing the data of Danone Hayat A.Ş 2004-2010 sale data on thebasis of liter. During the stagnation stage of the sequence correlogram and root analyses areperformed. Same sequence is analyzed by the help of Eviews 5,1 computer software package.At the end of the survey, it is seen that natural logarithmic demijohn sale sequences is at itsown level and in the first gap it is not constant and it is also seen that when the second gap istaken, the constant is obtained. The sequence of which the second gap is taken is shown onthe basis of time-way graphs and correlogram. When the constant is provided, the guessedmodel is formed by taking the second gap. The suitability of the model is observed by thecorrelogram, Akaike information criteria (AIC) and Schwarz information criteria (SIC)merits.
Collections