Çalışanların motivasyonunu etkileyen faktörler: İstanbul Büyükşehir Belediyesi Avrupa Yakasına bağlı sosyal tesislerde bir uygulama
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
İşletmeler ve yöneticiler çalışanlardan her zaman en yüksek verimi almak isterler. Çalışanlardan en yüksek verimi elde etmek için de motivasyonlarını her zaman yüksek tutmalıdırlar. Çalışanların motivasyonlarını yüksek tutmak için onların ihtiyaçlarını gidermek, beklentilerini dinlemek, istedikleri çalışma koşullarını sağlamak gerekir.Bu çalışmanın amacı, demografik özelliklerine göre çalışanların motivasyonunu etkileyen faktörleri bulmak ve bu faktörlere göre çalışanların motivasyonunu arttıran faaliyetler yapmaktır. Bu doğrultuda ilk önce motivasyon konusu ile ilgili literatür taraması yapılarak çalışmanın kuramsal kısmı tamamlanmıştır. Daha sonra çalışmanın uygulamalı kısmı yapılmıştır. Uygulamalı kısım İstanbul Büyükşehir Belediyesi Avrupa yakasına bağlı sosyal tesislerinde çalışan personel üzerinde yapılmıştır.Araştırmanın sonuçları incelendiğinde, motivasyon ile motivasyonun ölçeğinin alt boyutları olan beş faktör (yönetim, iş güvencesi, kurumsal, psiko-sosyal, ücret) arasında istatiksel olarak anlamlı bir ilişki olduğu görülmüştür. Companies and managers always want to get the maximum yield from the employees. To get maximum yield from the employees we must keep up their motivation in all time. To keep up employee?s motivation we should eliminate their needs ,listen their expectations and provide the working conditions whatever they want.The purpose of this study finding factor effects employee?s motivation which one is working according the demographics type and organizate the activity according to these factors. In this direction firstly completed theoritical descriptions with making literature scanning. And then application of the study is made. This part applied on the istanbul metropolitan municipality european social facilities?s personal.Analyzing the result of the research, motivation, and motivation sub-dimensions of the scale of the five factors (management, business insurance, corporate, psycho-social, salary) were found to be a statistically significant relationship.
Collections