Ortaokul müdürlerinin kültürel liderlik rolünün öğrenen okul düzeyine etkisi ( İstanbul - Beykoz örneği )
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Okul gibi bireylerin ve toplumların geleceğini inşa eden yapıların kendilerini yenilemesi ve değişen şartlara uyum sağlaması hayati bir öneme sahiptir. Bunun için önemli bir rolde bulunan okul müdürlerinin liderlik gücüyle bu değişim ve yenilenmeye öncülük etmesi gerekmektedir.Bu araştırmada, Ortaokullarda okul müdürünün kültürel liderlik özelliğinin yönettiği okulun, öğrenen okul olma düzeyine etkisinin incelenmesi amaçlanmıştır. Bunun için İstanbul ili Beykoz ilçesindeki 17 Ortaokulda görev yapan 284 öğretmene, Öğrenen Okul Ölçeği ve Kültürel Liderlik Ölçeği uygulanmıştır. Değişkenler arasındaki ilişkinin gücü için korelâsyon katsayıları hesaplanmış, ayrıca; değişkenlerin birbirlerini etkileyip etkilemediğini ve açıklama gücünü hesaplamak için ise çoklu regresyon analizi gerçekleştirilmiştir. Araştırmamız veri analizleri sonucunda; Öğretmenlerin algısına göre, ortaokul yöneticilerinin kültürel liderlik rollerini gerçekleştirme düzeyleri ile okulunun öğrenen okul olması arasında anlamlı, kuvvetli bir ilişkinin var olduğu bu ilişkinin yönünün pozitif olduğu tespit edilmiştir. Yani başka bir ifadeyle, okul müdürünün kültürel liderlik düzeyi arttıkça, okulunun öğrenen okul olma düzeyi buna paralel olarak artmaktadır.Anahtar Kelimeler: 1. Öğrenen Örgüt, 2. Öğrenen Okul, 3. Kültürel Liderlik, 4. Ortaokul 5. Okul Müdürü It is vital for schools, constructing future of individuals and societies,to renovate and adapt to the changing conditions.That's why,school directors using their leadership should pioneer this change and renovation. This research aims to analyse the effect for leadership of secondary school directors to the level of becoming a learning school. 284 teachers in 17 secondary schools in Beykoz, İstanbul are completed `Scale for Learning School` and `Scale for Cultural Leadership`.Correlation coefficients are calculated for the strenght of relationship between variances. In addition, using multiple regression analysis, it is pointed out that whether the varinces affect each other or not and what the strenght of explanation is.As a result of data analysis, it is confirmed that there is a meaningful and strong relationship between the level secondary school directors fulfill their role of cultural leadership and their schools becoming a learning school. Also,there is a positive direction in this relationship. In other words, the more the level for cultural leadership of school director , the more the level for his school to become a learning school.Keywords: 1. Learning Organization 2. Learning School 3. Cultural Leadership 4. Junior High School 5. Director Of School
Collections