Okullarda örgüt kültürü ile öğretmenlerin sendikalara ilişkin görüşleri arasındaki ilişkinin incelenmesi
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Okullarda örgüt kültürü ile öğretmenlerin sendikalara ilişkin görüşleri arasındaki ilişkiyi incelemek amacıyla bu araştırma yapılmıştır. Okullarda örgüt kültürü ile öğretmenlerin sendikalara ilişkin görüşleri arasındaki ilişkiyi incelemek için nicel yöntem kullanılmıştır. Bu çalışmanın evreni İstanbul ilinin Kadıköy, Maltepe, Ümraniye, Tuzla, Pendik, Sancaktepe ve Kartal ilçelerinde bulunan tüm okullarından oluşmaktadır. Çalışmanın örneklemi ise, 2013-2014 Eğitim Öğretim yılı içinde; evreni oluşturan ilçelerde bulunan, tesadüfî yöntemle seçilen ilkokul, ortaokul ve liselerde çalışan 318 öğretmenden oluşmuştur. Veri toplama aracı olarak kişisel bilgi formu, okul kültürü ölçeği (Terzi, 2005) ve Öğretmenlerin sendikaya ilişkin görüşleri ölçeği (Yasan, 2012) kullanılmıştır. Çalışmada elde edilen veriler SPSS-15 istatistik paket programında analiz edilmiştir. Çalışmada kullanılan ölçeklerden elde edilen puanların ortalamalarını karşılaştırmak için t-testi ve ANOVA analizleri gerçekleştirilmiştir.Araştırma sonucunda okullardaki örgüt kültürü yapısı bu okullarda çalışan öğretmenlerin sendikalar ilişkin tutumlarını belirlemede etkili rol oynadığı, özellikle görev ve bürokratik kültürünün yoğun olarak yaşandığı ve hissedildiği okul ortamlarında öğretmenler sendikalara ilişkin daha olumlu tutum sergilediği görülmüştür.Anahtar Sözcükler: 1.Örgüt Kültürü2. Okul Kültürü3. Sendika4.Eğitim Sendikaları The aim of this thesis is to investigate and identify the relation between organization culture and teachers' opinions about unions at schools. Quantitative method has been successfully used to identify the relation between organization culture and teachers' opinions about unions at schools. The population of this study has been built by all of the schools in Kadikoy, Maltepe, Umraniye, Tuzla, Pendik, Sancaktepe and Kartal counties which are located in Istanbul. This study has been formed by 318 teachers who educate and teach at state and private; elementary, secondary and high schools in 2013-2014 academic year and they have been choosen randomly. Personal Information Questionnaire, School Culture Scale (Terzi, 2005), and Teachers' Views on Unions Scale (Yasan, 2012) have been used as data collection tool. The data have been analysed by using SPSS-15. t-Test and ANOVA are used to compare the point averages which have been collected from the scales.The results of the study show that structure of organization culture at these schools play effective role how teachers determine their attitudes on unions. Moreover, it is also concluded that teachers take a positive attitudes towards especially school environments in which they live and feel more duty and bureaucracy.Key Words: 1. Organization Culture2. School Culture3. Union4. Education Unions
Collections