Kültürlerarası anlayış ve iletişim konusunda eğitim almış çalışanların kültürel duyarlılıkları üzerine bir araştırma
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Küreselleşen dünyamızda, çeşitli uluslardan insanlar birlikte yaşayabilir ve çalışabilir. Farklı kültürden insanların birbirleriyle etkileşime geçmesi ve birbirlerine daha bağımlı hale gelmesi sonucunda, insanlar etkili kültürlerarası iletişim sağlamak için kültürlerarası iletişimin ne kadar önemli olduğunu yeniden düşünmeye zorundadırlar. Bu, kültürel farklılıklara dair farkındalık geliştirmekle ve diğer insanların kültürlerine saygı duymak için bazı davranışları değiştirmekle mümkündür. Bu araştırmanın amacı kültürlerarası anlayış ve iletişim konusunda alınan eğitim ile kültürlerarası duyarlılık arasındaki ilişkiyi incelemektir. Araştırmanın katılımcıları, Dünya Gençlik Gemisi Programının geçmiş katılımcısı olup olmadığı; eğer geçmiş katılımcısı ise kültürlerarası anlayış eğitimini alıp almadıkları ve genel olarak önceden kültürlerarası iletişim konusunda eğitim alıp almadıklarına göre gruplara ayrılmıştır. Tüm katılımcıların doldurduğu ölçek sonucunda elde edilen veriler incelenmiştir. Farklı uluslardan iş hayatında olan insanların katıldığı bu çalışma ile birlikte bireylere kültürlerarası anlayış ve iletişim konusunda eğitimler verilmesinin faydalarına daha derin bir bakış sağlanmıştır.Anahtar Kelimeler1. Kültür2. Kültürlerarası Anlayış3. İletişim4. Kültürlerarası İletişim In the globalizing world, people from several nationalities can live and work together. As a result of the interaction and interdependency among people from different cultures, the importance of cross-cultural communication has to be rethought. This is possible by developing cross-cultural awareness and changing some behaviors in order to respect other people's cultures. The purpose of this research is to examine the relationship between having an educational course about cross-cultural communication and people's intercultural sensitivity. The participants are divided into groups as participants who took the cross-cultural understanding course during The Ship For World Youth Program and participants who didn't take this course during the program. Among the participants who didn't attend to The Ship For World Youth Program, people were grouped into who took the cross-cultural understanding and communication course before and who didn't. The data obtained from the scales which were filled by all participants, were analyzed. With having participants from different nationalities, a deeper perspective was provided for the benefits of the education of the cross-cultural understanding and communication.Key Words1. Culture2. Cross-Cultural Understanding3. Communication4. Cross Cultural Communication
Collections