YGS 2013 matematik soruları ile ortaöğretim 9.sınıf matematik sınav sorularının Bloom taksonomisi ve öğretim programlarına göre değerlendirilmesi
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Bu çalışmanın amacı ülke çapında üniversiteye giriş sınavında (YGS) sorulan matematik soruları ile Lise 9. Sınıf matematik derslerinde yazılı sınavlarda sorulan soruların öğretim programı ve Bloom'un sınıflandırması çerçevesinde karşılaştırılmasıdır. Bu çalışmanın evrenini İstanbul Bağcılar ilçesindeki liseler, örneklemini ise bu ilçede bulunan Bağcılar Lisesi, Orhangazi Lisesi ve Osmangazi Lisesinde son sınıfa devam eden öğrenciler ve bu okullarda çalışan öğretmenler oluşturmuştur. Veri toplama aracı olarak da bu okullardaki 9.sınıflarda matematik dersine giren 11 öğretmenin 668 sınav sorusu eğitim programına ve Bloom taksonomisi göz önünde bulundurularak analiz edilmiş ve aynı okullara devam eden 403 öğrencinin YGS matematik başarı oranları karşılaştırılmıştır. Veriler SPSS 16 programında frekans, yüzdelik, T testi, ANOVA ve regrasyon testi ile analiz edilmiştir. Yapılan çalışmalar sonucunda öğretmenlerin yazılı sorularının ve 2013 YGS matematik sorularının Bloom'un bilişsel basamaklarından uygulama basamağı ağırlıklı olduğu bulunmuş ve öğretmen yazılı soru adetlerinin müfredatta ayrılan süreyle uyumluluk sağlamadığı belirlenmiştir. Öğrencilerin 2013 YGS sorularını çözme oranlarına baktığımızda ise müfredat ve Bloom basamaklarına göre doğru yapma düzeyleri açısından öğrenciler arasında anlamlı bir farklılık bulunmamıştır.Anahtar Kelimeler: Bloom Taksonomisi, Ölçme ve Değerlendirme, Matematik Öğretimi, Yazılı Sınav Soruları, YGS The aim of this study was to compare the mathematic test-questions of the university entrance examination, which is made in the whole country, with the exam questions in the 9th and last class of the lycee in the frame of Bloom's taxonomy. This study contains the high school in Istanbul Bagcilar. The data were collected from the students of high school `Bagcilar Lisesi`, `Orhangazi Lisesi` and `Osmangazi Lisesi` and the teachers of these high schools. 668 questions of 11 teachers of the 9th class of these high schools were been analyzed using the Bloom Taxonomy .Also the YGS mathematic success rate of 403 pupils were been analyzed depending on units and Bloom Taxonomy. The data were analyzed in the SPSS 16 program with frequency, percentage, ANOVA, regression and t test. As result of analysis, the both exam questions of teachers and YGS questions were found at the application level of Bloom Taxonomy. Depending on mathametic units, there was no coherence between the number of exam questions and the duration of same unit in the curriculum. There was no significant between the samples groups depending on correct answering on test items of YGS-2013 units in the mathematic curriculum and Bloom taxonomy levels.Key words: Bloom Taxonomy, Assessment and Evaluation, Teaching Math, Examination Questions In Writing, YGS
Collections