AB mali yardımları ve İstanbul Büyükşehir Belediyesi uygulaması
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
AB; ülkeler ve bölgeler arasındaki gelişme farklılıklarını azaltmak ve ülkelerin kalkınmasına yardımcı olmak adına hem üye ülkelere hem aday ülkelere hem de işbirliği sağladığı ülkelere yönelik olarak çeşitli yardım mekanizmaları geliştirmiştir. Bu mekanizmalar üyelik durumuna göre değiştiği gibi zaman içerisindeki gelişmelere paralel olarak revize edilmiştir.Türkiye aday ülke statüsünden dolayı; IPA, Topluluk Programları ve Avrupa Yatırım Bankası Kredileri mali yardım araçlarından yararlanabilmektedir. Fakat söz konusu her bir kaynağın kendine has kuralları ve uygulama yöntemleri mevcuttur. AB ülkelerindeki yerel yönetimlerin işleyiş açısından önemli bir yere sahip olduğu ve aynı zamanda çok aktif roller üstlendiği bilinmektedir. Bu çerçevede; Türkiye'deki yerel yönetimlerin AB uyum sürecindeki rolü ve AB Mali yardımlarından yararlanma düzeylerini anlamak açısından ülkemizde öncü konumda bulunan İstanbul Büyükşehir Belediyesi (İBB) tarafından yürütülen AB çalışmaları önem arz ettiğinden işleyen yapı incelenmiştir.AB çalışmaları kapsamında İstanbul Büyükşehir Belediyesi örnek diyebileceğimiz bir çalışmaya 2005 yılında imza atmış ve AB'yi doğru anlamak ve AB sürecini yerelde etkin olarak yürüterek AB mali yardımlarından en iyi düzeyde yararlanmak adına AB İlişkileri Müdürlüğü'nü kurmuştur. İBB'nin AB Modeli olarak ifade edebileceğimiz yapı çerçevesinde yapılan çalışmalar, verilen eğitimler ve oluşturulan ekip ile belli bir çalışma sistematiği oluşturulmuş ve bu konuda başarı sağlanmıştır.AB mali yardımlarından yararlanılması için işleyen bir sistemin kurulması ve sürekli beslenmesi gerekmektedir. Fakat bu sistemin kurum içinden hem üst düzey yönetim kademesi tarafından hem de yatay da diğer birimlerden sürekli beslenmesi gerekmektedir. Söz konusu yapı her iki yerden de beslenemediğinde problemler ortaya çıkacak ve sistemin işlerliğini yitirmesine sebebiyet verecektir. European Union (EU) developed aid mechanisms to diminish differences in levels of development and to boost development for member and candidate countries and countries with which it has cooperation. These mechanisms change according to membership status but also have been revised in time in line with current developments. Turkey, as a candidate country, can benefit from the Instrument for Pre-Accession, Community Programmes and the European Investment. However each financial instrument has its own rules and implementation methods. Local administrations in the EU have an important role and take on significant roles. For understanding role of Turkish local administrations in the EU allignement process and the level they benefit from EU Financial Assistance, the system implemented by Istanbul Metroppolitan Municipality (IMM) for EU studies and Works, has been analysed. IMM started an examplary initiative in 2005 by establishing an EU Relations Directorate to understand EU properly and make the utmost use of the EU financial assistance. The works undergone that can be called IMM European Union Model, the trainings provided and the team composed have ended up in a successful work system. Establishment and constant update of a working system for use of EU financial assistance is a necessity. It should constatly be updated and supported by top management and other structures of the institution at stake.
Collections