İlkokul yöneticilerinin Milli Eğitim Bakanlığı İletişim Merkezi (MEBİM)`in `Alo 147` no.lu iletişim hattına ilişkin değerlendirmeleri
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Bu araştırma, Milli Eğitim Bakanlığı'nın vatandaşlardan gelecek her türlü; talep, şikâyet, görüş, öneri, ihbar ve sorunların etkin hızlı bir çözüme kavuşturmak amacıyla, Türkiye genelinde tek bir telefon numarasıyla ulaşılabilen, 7/24 hizmet veren Milli Eğitim Bakanlığı İletişim Merkezi (MEBİM)'in `Alo 147` no.lu telefon hattına ilişkin, ilkokul yöneticilerinin değerlendirmelerini kapsamaktadır.Çalışma, ilkokul yöneticileri ile yapılan yarı yapılandırılmış görüşme tekniği, ses kayıt cihazı ile ses kaydı yapılarak, ses kaydı istemeyen yöneticilerden ise önceden hazırlanmış açık uçlu sorulardan oluşan mülakat formu doldurtularak, sorulara verilen yanıtlarla ilgili not tutularak ve bunların çözümlemelerinin yapılması şeklinde gerçekleştirilmiştir. Görüşmeler, İstanbul ili; Küçükçekmece, Avcılar, Beylikdüzü, Bağcılar, Beşiktaş, Şirinevler, Bahçelievler ve Güngören ilçelerinde bulunan 34 ilkokul yöneticisi ile tesadüfî örneklem alınarak gerçekleştirilmiş olup, her görüşme 15 ile 20 dakika arasında bir süreyi içermektedir. Araştırmadan elde edilen verilere dayanılarak şu sonuçlara ulaşılmıştır;Milli Eğitim Bakanlığı İletişim Merkezi (MEBİM)'in `Alo 147` no.lu iletişim hattı ile ilgili yeterli düzeyde bilgilendirmenin yapılamadığından, amacının anlaşılamadığı, kullanıcıların iletişim hattını; okulla, yöneticilerle ve de çoğunlukla öğretmenlerle olan ilişkilerinden kaynaklı şikâyet etme amaçlı kullandıkları, bundan yönetici ve öğretmenlerin rahatsız ve tedirgin olduğu, iş yükünü arttırıp, çalışma motivasyonu ve okul iklimini bozduğu, veli, öğrenci, öğretmen ve yönetici iletişimini olumsuz yönde etkilediği, bunun sebebinin ise okullara bildirilen şikâyetlerin inceleme ve soruşturmalar sonucunda büyük çoğunluğunun asılsız iddialardan ibaret olduğu, iletişim hattının öğrenci ve veliler tarafından bir tehdit unsuru gibi algılanıp kullanıldığı belirlenmiştir.Yöneticilerin iletişim hattını öğretmenler ve kendileri için yeterli bilgi alınamaması nedeni ile gereksiz bulup kullanmadıkları, bunun sebebinin ise telefonlara cevap veren iletişim hattı çalışanlarının Türk Milli Eğitim Sistemine, Milli Eğitim Mevzuatına, okul iş ve işleyişine, okulda görevli personelin görev yetki, sorumluluk ve sınırlılıklarına ilişkin bilgi ve donanımlarının yetersizliği olarak gördükleri belirtilmiştir.Ancak amacına uygun kullanıldığında öğrenci, veli ve diğer okul iş görenleri açısından faydalı olabileceği yönünde görüş belirtmişlerdir. (MEBİM) `Alo 147` iletişim hattının bu haliyle kullanılmaması, kaldırılması görüşü ağır basmaktadır.Hattın geliştirilmesi konusunda ise; şikâyetçilerin kimliklerinin gizli tutulmaması, şikâyetlerin İl ve İlçe Milli Eğitim Müdürlüklerinde kurulacak uzman bir ekipten oluşan kurulca incelenip bir süzgeçten geçirilerek, ön değerlendirme sonucunda okullara bildirilmesi, soruşturmayı yapacak kişilerin konunun uzmanı olan kişilerce gerçekleştirilmesi, gereksiz yazışmaların ortadan kaldırılması yönünde değerlendirmelerde bulunmuşlardır. Bu çalışma; ilkokul yöneticilerinin MEBİM'in `Alo 147` no.lu iletişim hattına ilişkin değerlendirmelerinin belirlenmesi, uygulamada karşılaşılan eksiklik ve aksaklıkların belirlenip çözüm önerilerinde bulunulması bakımından önem arz etmektedir.Anahtar Kelimeler: İletişim hattı, iletişim, ilkokul yöneticisi, Okul, Öğretmen, Şikâyet, Milli Eğitim Bakanlığı İletişim Merkezi (MEBİM) `Alo 147` This study includes primary school administrators about Ministry of Educations Communications Center Line `147 (Alo MEBİM)` Which is on service 7 day and 24 hour, in order to solve all citizen's demands, complaints, ideas, suggestions, warnings, quickly and effectively.This research is carried out random sampling methot, and analizing all semi instructed interwievs techniques, open ended qustionary interwievs forms which are filled by same managers in stead of voice recording, taking notes from the repliers. Each meeting includes a period of betwen 15 and 20 minutes. Interwievs are made by random sampling method with thirty four (34) elemantary school managers, in Küçükçekmece, Avcılar, Beylikdüzü, Bağcılar, Beşiktaş, Şirinevler, Bahçelievler ve Güngören provinces in İstanbul city.Based on the datas obtained following conclusions are reached;Ministry of Education Communication Center Line 147 (Alo MEBİM) is not introduced adequately and the purpose of this line is not truly understood by the users . This communication line is used for complains about managers and teacher relation with parents and students so teacher and managers are conserned and anixous,this situation decrease work motivation, negatively affect the cmmunications, increase the workload, as a result of complains, inquires and investigations are hold and majority of them were unfounded. Communication line is perceived and used like thraten tool for teachers and managers.Teachers and managers are expressed the opinion that this communication line unuseful fort hem because they couldn't find sufficient information or useful practice in line.But it can be helpful for student, parents and school Works if it will be used on purpose. Also they indicated employees who answer the ommunication line phone has lack of equipment and information about school legislations, Turkısh education system, and functions of schools.Assesment for abolish Ministry of Education Communication Center Line `147 (Alo MEBİM)` is not useful in it's recent situation gain strength. Evaluations are made by school directors for developing this system; complaints should be held by expert, elemination of unnecessary corespondansces should be done, identify of complainants shouldn't be kept secret.This research is important for; indicate, determinations and suggestions of elemantary school administrators about Ministry of Education Communication Center Line `147 (Alo BİM)` identifie the deficiencies and lameness in practice.Key words: Minisrty of Education Communication Center Line `147 (Alo MEBİM)` ,Communication, call center, primary school minister,school.
Collections