Müzik öğretmenlerinin görüşlerine göre ortaöğretim kurumlarındaki müzik eğitiminin öğrenciler üzerindeki etkinliğinin incelenmesi
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Bu araştırma, ortaöğretim kurumlarında sürdürülen müzik dersinin bu kurumlarda görev yapan müzik öğretmenlerinin görüşleri doğrultusunda öğrenciler üzerindeki etkilerinin incelenmesi amacıyla yapılmıştır. Bu çalışmada ayrıca 1071 Malazgirt savaşından itibaren Anadolu coğrafyasında kurulan Anadolu Selçuklu Devleti, Osmanlı Devleti ve Türkiye Cumhuriyeti'nde dönemin örgün ve yaygın eğitim kurumlarında yürütülen müzik eğitiminin tarihsel süreç içerisindeki değişimi ve gelişimine de değinilmiştir. Ayrıca tarihsel süreç içerisinde öğrencilerin müzik eğitimine ne derecede ilgi duydukları ne tarz bir eğitim sistemine tabi tutuldukları ve müzik eğitimini alma amaçları araştırma kapsamında belirlenmeye çalışılmıştır.Ortaöğretim kurumlarında sürdürülen müzik dersinin bu kurumlarda görev yapan müzik öğretmenlerinin görüşlerine bağlı kalınarak öğrenciler üzerindeki etkilerinin incelenmesi amacıyla yapılmış bu araştırmada, öğretmen görüşlerini belirlemek için uzman görüşleri doğrultusunda hazırlanmış yapılandırılmış görüşme formu kullanılmıştır. Araştırma kapsamında ulaşılan sonuçlar literatür taramasına bağlı olarak ulaşılan ve araştırma konusu ile paralellik gösteren çalışmaların sonuçları ile büyük oranda benzerlik göstermektedir. Ayrıca yine Araştırmada elde edilen sonuçlara göre ortaöğretim kurumlarında sürdürülen müzik eğitiminin yetersiz olduğu saptanmıştır. This research was carried out in secondary schools of music lessons music teachers working in these institutions in accordance with the opinion given music lessons in schools on students has been conducted to examine the effects. This study also Malazgirt in 1071 at war in Anatolia, established the Anatolian Seljuk Empire, the Ottoman Empire and the Republic of Turkey in the period of formal and non-formal education institutions conducted music education in historical process of change and development was also mentioned and in the historical process students musical education, to what extent they are interested in, what style and subjected to an education system that has been studied to determine the purpose of getting music education.Secondary schools adhering to the views of ongoing music lessons music teachers working in these institutions made to investigate the effects on students in this study, teachers prepared in accordance with expert opinion to determine the views of the structured interview form was used. and the results were evaluated according to the scientific basis . In this process occurred in the research , several recommendations were developed based on ongoing music lesson activities on students according to the opinions of the music teachers in these institutions identified and obtained research findings in secondary schools . The results obtained with the results achieved within the scope of the research literature and research shows largely similar to the results of studies parallel to the strike . Additionally, we continued music education in secondary educational institutions based on the results obtained in the study were found to be inadequate.
Collections