Ortaokullarda görev yapan müzik öğretmenlerinin mesleki tükenmişlik düzeylerinin incelenmesi
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Bu çalışmada, ortaokullarda görev yapan müzik öğretmenlerinin mesleki tükenmişlik düzeylerinin incelenmesi amaçlanmıştır. Bu kapsamda, İstanbul Avrupa Yakasının çeşitli semtlerinde görev yapan 294 müzik öğretmenine Maslach Tükenmişlik Envanteri uygulanarak, öğretmenlerin duygusal tükenme, duyarsızlaşma ve kişisel başarısızlık puanlarının demografik özelliklerle ilişkisi incelenmiştir. Çalışma sonuçlarına göre öğretmenlerin cinsiyet, eğitim durumu, haftalık girilen ders saatleri, sınıflardaki ortalama öğrenci sayılarına ve öğretmenin mesleğini sevme durumuna göre mesleki tükenmişlik boyutları arasında anlamlı bir farklılık bulunmamıştır (p>0,05). Öğretmenlerin yaşlarına göre ise duygusal tükenme ve duyarsızlaşma puanları arasında anlamlı bir farklılık görülürken (p<0,05), kişisel başarısızlık puanları arasında anlamlı bir fark görülmemiştir (p>0,05). Öğretmenlerin medeni durumlarına göre duygusal tükenme puanları arasında anlamlı bir farklılık görülmüş olup (p<0,05), duyarsızlaşma ve kişisel başarısızlık puanları arasında ise anlamlı bir farklılık görülmemiştir (p>0,05). Çalışma süresine göre duygusal tükenme ve duyarsızlaşma puanları anlamlı bir farklılık göstermiş olup (p<0,05), kişisel başarısızlık ise anlamlı bir farklılık göstermemiştir (p>0,05). Görev yapılan okul sayısına göre duygusal tükenme boyutu anlamlı farklılık göstermiş olup (p<0,05), diğer tükenmişlik boyutları arasında anlamlı bir farklılık görülmemiştir (p>0,05). Korelasyon analizi sonuçlarına göre duygusal tükenme ve duyarsızlaşma boyutları hem yaş, hem de sınıftaki öğrenci sayılarına göre pozitif ve anlamlı ilişki göstermiştir.Anahtar Kelimeler: Duygusal Tükenme; DuyarsızlaĢma; KiĢisel baĢarısızlık; Müzik öğretmeni. In this study, middle school teachers who are working in music aimed to investigate the burnout level . In this context, working in various districts of Istanbul European Side by applying the Maslach Burnout Inventory 294 music teachers , teachers' emotional exhaustion, depersonalization and personal relationship with demographic characteristics of failure scores were investigated.According to the results of teacher gender , level of education , entered the weekly class hours , there was no significant difference between burnout dimensions compared to the love of the profession and the average number of students in the class teacher status (p> 0.05). According to the age of the teachers emotional exhaustion and depersonalization scores observed a significant difference between (p < 0.05) , there was no significant difference between personal accomplishment scores (p > 0.05). According to the marital status of teachers has seen a significant difference between emotional exhaustion scores (p < 0.05) , depersonalization, and personal accomplishment scores were observed between the significant difference (p> 0.05). Duration of study is based on emotional exhaustion and depersonalization scores showed a significant difference (p <0.05 ), and a personal failure did not show a significant difference (p> 0.05). Emotional exhaustion dimension of the tasks performed by the number of schools have shown significant differences (p <0.05 ) , there were no significant differences between the other burnout dimensions ( p> 0.05) . According to the correlation analysis results of emotional exhaustion and depersonalization dimensions and age, showed a positive and significant relationship according to the number of students in both classes.Key Words: Emotional Exhaustion ; Depersonalization ; Personal failure ; Musicteachers.
Collections