Özel dershanelerin müşteri ilişkileri yönetimi ve bir uygulama
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
En iyi eğitim ve öğretim verilecek yer okuldur. Ancak ülkemizde okullar arasında büyük eşitsizliklerin olması çözümü de beraberinde getirmiştir. 1960'lı yıllarda Türkiye özel dershanelerle tanışmaya başlamıştır. Eğitim sistemindeki açığı iyi gören girişimciler ardı ardına dershaneler açmıştır. Devlet, okullarında eğitimi parasız vermektedir. Dolayısıyla devlet okulunda öğrenim gören bir öğrencinin müşteri olması beklenemez. Fakat aynı öğrenci bir dershaneye kayıt olduğunda `müşteri` haline gelmektedir. Ülkemizde her yıl milyonlarla ifade edilecek kadar çok öğrenci, istedikleri yerleri kazanabilmek için bir yarış içerisine kendini bulmaktadır. Daha iyi bir gelecek için bu sınavlara daha en iyi şekilde hazırlanmak isteyen öğrenciler özel dershanelere gitmektedirler. Yaşayabilmesi öğrencilerden gelecek olan paraya bağlı olan dershaneler, hem kendi müşterilerini koruyabilmek hem de yeni müşterileri dershanelerine çekebilmek amacıyla Müşteri İlişkileri Yönetimine önem vermeleri gerekmektedir. Bu araştırmada İstanbul'un Beylikdüzü ilçesinde faaliyet gösteren ve en çok öğrenciye sahip olan bazı özel dershanelerin öğrencilerine bir anket uygulanmıştır. Bu ankete verilen cevaplar ışığında bu dershanelerin müşteri ilişkilerinde ne durumda oldukları belirlenmeye çalışılmıştır. Bu amaçla araştırmanın birinci bölümünde müşteri ilişkileri yönetiminin kavramsal çerçevesi ortaya konulmaya çalışılmıştır. İkinci bölümde eğitim kavramı ve Türk eğitim sistemi üzerinde durulmuştur. Üçüncü bölümde Türkiye'de özel dershane kavramı irdelenmiştir. Dördüncü bölümde ise özel dershanelerin müşteri ilişkileri yönetimi ile ilgili anket yöntemi kullanılarak bir uygulama yapılmıştır. Education systems are root facts that shows us countries level of development. In the education system equality of opportunity has very importancy. Developed countries are at the good status with their education system to provide equality of opportunity. But in the developing and underdeveloped countries conditions are not at like wished. Schools are places that most appropriate places to educate and learn. But in our country inequality between schools brings solutions along. In 60s Turkey started to meet with private courses. Entrepreneurs who see the ignorances of the education system has started to open private courses. Government gives education at state schools for free. So the students at state schoosl can not be customers. But the same students become ''customer'' when they register to private courses. In our country millions of students who go to private courses race to acquire sections they want for the best future and prepare for the exams in a best way. Private courses depend on the income from their students.and therefore they have to place importance on `customer relationship management` in order to protect their present customers and gain new customers. In this research a questionnaire was administered to Istanbul's Beylikdüzü district's most student owned private courses. With the answers given to this questionnaire we would like to determine the status of the courses at ''customer relationship management''The purpose in the first section of this research, expected to concepted the framework of ''customer relationships management''. In the second section, education concept and Turkish education system has been told. In the third section, private courses in Turkey has been examined. In the fourth section, surveys which related to `customer relationships management` have been applied.
Collections