Corporate social resposibility and financial performance in developing economy: The Nigeria banking sector experience
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Kurumsal sosyal sorumluluk kavramı gelişmekte olan bir yönetim felsefesi evlat nasıl tanımlanacağına ilişkin şirketler sosyal faktörler ticari işlemleri ilgi tesislerinizde bulunan, yatırımcılar ve diğer paydaşlar. Bu sistem temel olarak bu tesislerde, araştırmacı için arayışında gözden geçirin ve değerlendirin katkıları ve etkileri CSR modern iş günü performans özellikle gelişmekte olan ekonomiler perspektifler, hangi, sınırlı araştırma ve edebiyatları, çoğu yazar, kavram, batı ile daha dikkat çekici ve gelişmiş ekonomiler. CSR kavramını yönetim yayılmak, üstesinden gelmek için ihtiyaç duyduğunuz kurumsal yönetişim, kurumsal sürdürülebilirlik, kurumsal vatandaşlık ve kesintisiz iletişim ve ilişkileri ve paydaşlarına arasında yer alıyor.Bazı araştırmacıların CSR için sadece bir pazarlama yönetimi nasıl giderir, şirket adlı kamu ile ilgili halkla ilişkiler konusunda paydaşlar karşılamak için kuruluşun müşterilerin içeren, Sivil Toplum Kuruluşları, ve ana topluluk. Nijerya'da ise bu tez, Afrika'da önemli çünkü KSS açısından en yoğun nüfuslu Nijerya'da, Afrika'da ülke ve en büyük pazar. Ayrıca, bankacılık sektörü, önemli bir sektörü yağ, tekerlek, ekonomi çünkü Nijerya ve en Afrika ülkeleri ithalat bankası ekonomi ile sınırlı üretken faaliyetler. Bu çalışmada nasıl odaklanın nin devamı CSR kavramı dikkate Nijerya'da, politikasının baskı banka Kullanarak verimliliklerini artırabilirler ilgilendirir Varlık Geri Dönüşü, Özkaynak Kârlılığı ve Vergi sonrası kar bağımlı değişkenler olarak, CSR sırasında devreye alarak, banka, menfaat sahiplerinin yönetime bakış açısı, bağımsız değişkenler olarak kullanın.Anahtar sözcük: Kurumsal Sosyal Sorumluluk, Gelişmekte olan ekonomiler, Varlık Geri Dönüşü, Özkaynak, Kârlılık, Menfaat Sahipleri, Kurumsal Vatandaşlık, Kurumsal sürdürülebilirlik The concept of corporate social responsibility is an emerging management philosophy which describes how corporations adopt social factors to their commercial operations without jeopardizing the interest of its investors and other stakeholders. It is based on this premises that the researcher seek to review and evaluate the contributions and effects of CSR in the modern day business performance especially from the developing economies perspectives, which has limited researches and literatures due to the fact that most writers believed the concept is more prominent with the west and developed economies. The concept of CSR in management emanated from the need to address corporate governance, corporate sustainability, corporate citizenship and also ensure smooth communication and relationships amongst its stakeholders. To some scholars CSR is just one aspect of marketing management which addresses how the corporation relates to its public called public relations in a bid to satisfy the stakeholders of the organization which includes the customers, the NGOs, and the host community. The case of Nigeria in this thesis is of important on CSR perspective in Africa because Nigeria is the most populous nation in Africa and with the biggest market. Also, banking sector is an important sector which oil the wheel of the economy because Nigeria and most African Nations are import base economy with limited productive activities. The study then focus on how the incorporations of CSR concept into the policy thrust of bank in Nigeria affects their profitability using Return on Asset, Return on Equity and Profit after Tax as dependent variables, while the CSR engagement of the bank taking from the stakeholders perspectives are use as the independent variables.Key Words: Corporate Social Responsibility, Developing Economies, Return on Asset, Return on Equity, Profitability, Stakeholders, Corporate Citizenship, Corporate sustainability
Collections