Özel eğitim okullarındaki okul yöneticilerinin problem çözme becerilerinin incelenmesi
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Yöneticiler, özel gereksinimi olan öğrencilerin eğitsel performanslarını dikkate alarak amaç, içerik ve öğretim süreçlerinde uyarlamalara gereksinim duymaktadırlar. Okul yonetiminde görev yapan idarecilerde problem çözmeye ait becerilerin düzeyi yönetsel başarılarını da etkilemektedir. Araştırmanın amacına uygun olarak, araştırmanın evrenini, 2014-2015 eğitim öğretim yılında İstanbul İli sınırları içinde Milli Eğitim Bakanlığı'na bağlı olan resmi özel eğitim kurumlarında (özel eğitim uygulama merkezi, iş uygulama merkezi, mesleki eğitim merkezi) görev yapan 111 yönetici oluşturmuştur.Araştırmada tarama yöntemi kullanılmıştır. Verilerin toplanmasında araştırmacı tarafından geliştirilen ölçekten yararlanılmıştır. Veri toplama aracının geliştirilmesi sürecinde ilk olarak tanımlayıcı özellikleri içeren Kişisel Bilgi Formu ve Problem Çözme Envanteri (PÇE) ile toplanmıştır. Araştırmaya katılan yönetici ve öğretmenlerin kişisel ve mesleki özellikleri ile ilgili verilerin çözümlenmesinde frekans ve yüzde hesaplamaları yapılmıştır. Özel eğitim kurumlarında (özel eğitim uygulama merkezi, iş uygulama merkezi, mesleki eğitim merkezi) görev yapan meslek dersi öğretmenlerinin yeterliklerini belirlemek amacıyla, anketteki 5 alt boyutun aritmetik ortalamaları ve standart sapmaları tespit edilmiştir. Özel eğitim kurumlarında (özel eğitim uygulama merkezi, iş uygulama merkezi, mesleki eğitim merkezi) görev yapan meslek dersi öğretmenlerinin yeterliklerini belirlemek amacıyla bu kurumlarda görev yapan yönetici ve öğretmenlerin bağımsız değişkenlere bağlı olarak görüş farklılıklarının test edilmesi için bağımsız grup T-Testi ile Tek Yönlü Varyans Analizi (ANOVA) uygulanmıştır. Analiz sonucunda bazı alt boyutlar arasında anlamlı bir ilişki tespit edilirken, bir kısmında ise anlamlı bir ilişki tespit edilmemiştir.Yapılan analizler sonucunda; araştırma grubunu oluşturan yöneticilerin yüksek problem çözme becerilerine sahip oldukları anlaşılmıştır. Yapılan son araştırmalar etkin ve başarılı bütün yöneticilerin yüksek problem çözme becerisine sahip olduklarını göstermektedir. Bu doğrultuda elde edilen bu sonuç; genel olarak özel eğitim sektöründe çalışan eğitim yöneticilerinin yüksek problem çözmede dolaylı olarak da başarılı yöneticiler olduklarını göstermektedir. Managers, taking into account the educational performance of students with special needs purpose, they require to adapt their content and teaching process. School level of skills in solving problems in serving on the Board of directors also affects administrative achievements.For the purposes of the study, the research universe, 2014-2015 academic year in Istanbul Province within the boundaries of the Ministry of Education affiliated with the official special education (special education training center, job training center, vocational training center) mission has established that 111 managers.Research, survey method was used. It has been utilized to collect data from the scale developed by the researchers. Personal Information Form that includes first identifying characteristics in the development of a data collection tool, and Problem Solving Inventory (PSI) are collected.The managers participating in the survey and the analysis of data related to teachers' personal and professional characteristics of the frequencies and percentages were calculated. Private educational institutions (special education training center, job application center, vocational training center) of the profession of teachers working to determine the competence, the arithmetic mean and standard deviation of the five subscales were identified in the survey. Private educational institutions (special education training center, job training center, vocational training center) serving professional courses One-way ANOVA to test the differences of opinion, depending on the arguments of teachers and administrators who work in these institutions and independent groups t-test to determine the qualifications of teachers Analysis of variance (ANOVA). The analysis concluded that while significant correlation between some sub-dimensions, a significant relationship was detected in one part.The analysis results in; the administrator who created the research group is understood that they have high problem-solving skills. The latest research shows that they are effective and successful manager is to have high problem solving becerisiv. These results obtained in this direction; It indicates that overall they were indirectly highly successful executives problem-solving training managers working in the private education sector.
Collections