Irish identity in Seamus Heaney selected poems
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
İşbu araştırma, Nobel ödülünü kazanan Seamus Heaney'nin şiirlerinde İrlandalı kimliğini analiz etmeyi hedeflemektedir. Birinci bölümde, Kuzey İrlanda'da siyasal krizlerin tırmandığı ile ırkçılık kavgaları yaşanan dönemde Heaney'nin yetiştiği ile biyografisi incelenmektedir. Bölümün ikinci kısmı ise İrlandalının tarihi ile kültürel arka planını ele almaktadır. İkinci bölüm, konusunda Edebi gözden geçirmeye odaklamıştır. Üçüncü bölüm İrlandalı kimliğini, Britanyalı sömürgeciler ile Protestan ittihatçılar tarafından nasıl gizlendiğini ve biçimlendiğini incelemektedir. Dördüncü bölüm, Natüralistin Ölümü, Karanlığa Geçen Kapı, Kışlama ve Kuzey kapsamak üzere İrlandalı kimliği ile kavga meseleleri üzerinde duran Heaney'nin ilk dört şiir derlemesini kapsamaktadır. Bu dört şiir kitabından seçilen şiirler, batak şiirleri için bir zincire benzerler. Batak şiirleri, batak insanları üzerindedir, küreye göre, Danimarka ile Hollanda bataklardan kaynaklanan kuzeybatı Avrupa'nın şiddet meyilli kültürleri için arkeolojik delil olarak erkekler ile kadınlar öldürülmekte idiler. This study aims to analyse the Irish identity in the poems of the Nobel Prize winner Seamus Heaney. Chapter One examines Heaney's biography, growing up in a period of intense political turmoil and sectarian conflict in Northern Ireland. The second section of the chapter is about the historical and cultural background of Irish. The focus of Chapter Two is a Literature Review on the topic. Chapter Three examines the Irish identity and how it was obscured and shaped by the impact of British colonisers and Protestant Unionists. Chapter Four covers the first four collections of Heaney's poems on Irish identity and the conflict, including Death of the Naturalist, Door into the Dark, Wintering Out and North. The selected poems of these four collections are like a chain for the bog poems. The bog poems are about bog people, according to Glob, archeological evidence, men and women were killed for the violent tendency of the cultures of northwest Europe from bogs in Denmark and Ireland. Heaney used them as a symbol to Irish identity by comparing them to the victims of Northern Ireland. Chapter Five is the conclusion of the thesis.
Collections