12.sınıf öğrencilerinde algılanan anne-baba tutumları ile benlik saygısı arasındaki ilişkinin incelenmesi
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Bu araştırmanın amacı farklı iki lise türünde 12. sınıf öğrencilerinde benlik saygısı ve algılanan anne baba tutumları arasındaki ilişkinin bazı değişkenler açısından incelenmesidir. Araştırmanın çalışma evrenini 2014-2015 Eğitim-Öğretim yılında İstanbul İli Başakşehir İlçesinde bulunan üç genel lisede toplam 297 öğrenciyle yapılmıştır. Araştırmanın verileri `Offer Benlik Saygısı` ölçeği ile `Anne-Baba Tutum` ölçeği ile toplanmıştır. Verilerin analizinde Pearson momentler çarpımı, bağımsız örneklemler t testi ve tek yönlü varyans analizi (ANOVA) ve çoklu karşılaştırmalar için ise Tukey HSD testi kullanılmıştır. Araştırma bulgularına göre; öğrencilerin algıladıkları anne-baba tutum genel puanı ile benlik saygısı genel ve alt ölçeklerinden olan duygusal düzey, beden imgesi, sosyal ilişkiler, çevre uyumu, aile ilişkileri, başetme gücü, cinsel tutumlar, dürtü kontrolü, ruh sağlığı ve bireysel değerler puanları arasında anlamlı ilişkilerin olmadığı görülmüştür. Buna karşılık sadece algılanan anne-baba tutum genel puanı ile alt ölçeklerinden olan meslek ve eğitim puanı arasında anlamlı bir ilişkinin olduğu görülmüştür.Anahtar kelimeler: Benlik Saygısı, Anne-baba tutumları, Ergenlik The purpose of this study the relationship between self-esteem and perceived attitude of parents In 12th grade students at three different high schools is examined in terms of some variables. The population of the study is at Istanbul Province Başakşehir Imam-Hatip high schools in the district, including High School and Vocational High School for a total of three high schools 297 (170 female, 127 male) was done with students in 2014-2015 Education year. Research data ` was collected by the Offer Self Esteem` scale and `Parent Attitude` scale. When the analysis of data percent, mean Pearson product moment, independent samples t-test and one-way analysis of variance (ANOVA) was used. The Tukey HSD test was used for multiple comparisons. According to research findings It showed no correlation between parental attitudes with overall score perceive the students self-esteem, overall score and the emotional level of the sub-scale, body image, social relations, environmental compliance, family relationships, coping power, sexual behavior, impulse control, mental health and personal values. In contrast, it has been seen only perceived parental attitudes have a significant relationship between the overall score and subscale scores of occupations and education.Key words: Self-Esteem, Perceived parental attitudes, Adolescence
Collections