Gıda işletmelerinde müşteri odaklı pazarlama yöntemleri ve Azerbaycan`da bir uygulama
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Küreselleşme olgusu pazarlama alanında kaydedilen çeşitli ilerlemeleri küresel boyuta taşımaktadır. Geleneksel pazarlamadan yeni pazarlama anlayışına geçişin doğması ile birlikte pazarlama karmasında da köklü değişiklikler kendini göstermeğe başladı. Yeni anlayışın anahtarı olan müşteri bilinci veya müşteri odaklılık pazarlama karmasında da müşteriye yönelik bir eğilimin doğmasına neden oldu. Bu yaklaşımlar müşterinin `kral`lığını bir kez daha kanıtlamaktadır.Geleneksel pazarlamadan yeni pazarlama anlayışına geçiş sürecini, onun sonuç ve etkilerini konu alan bu çalışmanın birinci bölümünde pazarlamanın tanımı yapılmış, tarihsel gelişimi, amacı ve temel yaklaşımları hakkında bilgi verilmiştir.Çalışmanın ikinci bölümünde pazarlama karmasından uzunca bahsedilmiş, bu karmanın elemanları tek tek ele alınarak analiz edilmiştir. Bundan başka, yeni pazarlama yaklaşımında bu karmanın nasıl algılandığı ve müşteri odaklılığın nasıl bu karmanın temeline dönüştüğü analitik bir şekilde taranmış, onun sonucu ve etkileri incelenmiştir. Bu bölümün bir başka özelliği ise bu iki anlayışın karşılaştırılması ve onu etkileyen faktörlerin irdelenmesidir.Son bölüm olan üçüncü bölümde ise Azerbaycanda gıda sektöründe faaliyet gösteren ve lider konumunda olan bir kaç firmada araştırma yapılmış, onların esas pazarlama faaliyetleri, pazarlama karmasını algılayış tarzları, pazarlamada meydana gelen yenilikleri izleme ve uygulamaya dökme oranları araştırılmıştır. Müşteri odaklılığın bilincinde olan bu firmalar, AZERSUN HOLDİNG, BETA TEA ve SAB firmalarıdır. Araştırmada, pazarlama alanındaki yeniliğin takip düzeyi ile birlikte bu yeni anlayışın uygulanması sırasında karşılaşılabilecek problemler de analiz edilmiş ve gereken öneriler sunulmuştur. Globalization process transforms developments in the field of Marketing into Global format. The deep changes on Marketing appeared with the transition of traditional Marketing understanding to new one. The key of new understanding is Consumer- consciousness or consumer- focuses and it resulted with the born of consumer- oriented trend in Marketing field. These approaches prove the `kingness` of consumer one more time.This study aims to explain the process of transition of traditional Marketing to New Marketing understanding and its consequences and its effects. The first chapter is related with definitions, historical development of Marketing and basic approaches.Marketing compositions and its components are analyzed accurately at the Second chapter. Furthermore, the perception of these components at New Marketing understanding and how consumer- oriented approaches became root of this understanding has been analyzed and its consequences and effects have been examined. Another characteristic of this chapter is that comparing of these two approaches and examining of factors that influenced it. The last chapter is dedicated to results of our research at some companies in the field of food industry which are at leader positions in Azerbaijani market. The main Marketing activities, perception of Marketing components, the rate of following and applying of innovations in Marketing of these companies are analyzed in this chapter. They- Azersun Holding, Beta Tea and SAB companies are be conscious of consumer- oriented understanding. In this study, beside above- mentioned problems, it is also analyzed that problems can be emerged during application process and essential suggestions are submitted.
Collections