Yönetim sürecinde yönetici iletişim becerilerinin çalışan motivasyonu üzerindeki etkileri ve sağlık kurumlarında bir uygulama
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Rekabetin yaşandığı iş hayatında kurumlar, çalışanlarından daima üst seviyede motivasyon ve performans beklerler. Bu sayede hem kurum hem çalışan istenilen verimi sağlamış olur. Motivasyon ise belirli bir iletişimle sağlanmaktadır. Çünkü iletişim iş hayatının kilit kelimesidir. Rekabetin arttığı günümüz şartlarında verimlilik ön plana çıkmaktadır. Bu çalışmada işletmelerde yöneticilerin iletişim becerilerinin çalışan motivasyonu üzerindeki etkileri sağlık kurumlarında yapılan araştırmaya göre önemle vurgulanmıştır.Bu çalışma beş bölümden oluşmaktadır. Birinci bölümde, yönetim ve yönetici, iletişim ve motivasyon kavramları anlatılmıştır. İkinci bölümde iletişimin amaçları, süreci, temel öğeleri, özellikleri, fonksiyonları, türleri ve örgütsel iletişimde sorunlar ve örgütsel iletişimi engelleyici faktörler vurgulanmıştır. Üçüncü bölümde motivasyon süreci, amaçları, temel kavramları ve motivasyon konusunda ileri sürülen kuramlar vurgulanmıştır. Dördüncü bölümde yöneticilerin iletişim becerilerinin çalışan motivasyonu üzerindeki etkileri ve sonuçları vurgulanırken son bölümde ise metodoloji ve sonuçlar incelenerek yöneticilerin iletişim becerilerinin çalışan motivasyonu üzerine etkisi üzerinde durulmuştur.Anahtar kelimeler: Yönetim, Yönetici, İletişim Becerileri, Çalışan Motivasyonu, Özel Hastaneler, Kamu Hastaneleri. The institutions in business life, where there is competition, always expect a high level of employee motivation and performance. In this way, both the institution and the employee ensure required productivity. The motivation is provided with a specific communication. Because communication is the keyword of career. Efficiency comes to the forefront in today's World with increased competition. In this study, the impact of manager's communication skills on employee motivation is overemphasized by a study conducted in health institutions.This study consists of five chapters. In the first chapter, manager and administration, communication and motivation concepts are explained. In the second part, the purpose of communication, process, basic elements, features, functions, types, problems in organizational communication and hindering factors are highlighted. In the third part, the process of motivation, goals, basic consepts and theories have been alleged on motivation are emphasized. Effects and consequences on employee motivation of managers' communication skills emphasized in the fourth section, while the final section focuses on the impact of communication skills of managers on employee motivation by examining methodology and results.Keywords: Management, Manager, Communication Skills, Employee Motivation, Private Hospitals, Public Hospitals.
Collections