Okul yöneticilerinin ilköğretimdeki önleyici hizmet programlarına bakış açısının değerlendirilmesi
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Bu araştırmada `Okul Yöneticilerinin İlköğretimdeki Önleyici Hizmet Programlarına Bakış Açısının Değerlendirilmesi` konu edilmiştir. Bu bağlamda araştırmanın amacı örneklem grubunda görev yapan okul müdürlerinin önleyici hizmete yönelik algılarının belirlenmesidir.Araştırmanın evrenini İstanbul ili, örneklemi ise İstanbul Bahçelievler ve Bakırköy ilçelerinde bulunan 51 ilkokul müdürünü kapsamaktadır.Araştırma, nitel yöntemle gerçekleştirilmiştir. Veri toplama aracı olarak araştırmacılar tarafından hazırlanan anket kullanılmıştır. Ankette birinci bölümde katılımcıların demografik özelliklerini ortaya koymak amacıyla 5 sorudan oluşan kişisel bilgi formu, ikinci bölümde ise `Okul Yöneticilerinin İlköğretimdeki Önleyici Hizmet Programlarına Bakış Açısının Değerlendirilmesi` amacıyla hazırlanan yanıtları evet ve hayırdan oluşan 10 soru yer almaktadır. Anket formunun görünüş geçerliliğinin tespiti amacıyla iki uzman görüşüne başvurulmuştur. Ayrıca yine araştırmacılar tarafından hazırlanan 5 soruluk yapılandırılmış görüşme formu anket sonuçlarının geçerliliğini sorgulamak amacıyla 11 müdürle yüz yüze gerçekleştirilmiştir. Veriler, frekans analizleri, Ki-Kare ve içerik analizi ile değerlendirilmiştir.Araştırmanın sonunda, önleyici hizmet anketi maddelerine müdürlerin verdikleri cevaplar incelendiğinde cinsiyet, yaş, medeni durum, kıdem yılı ve öğrenim durumuna göre anlamlı farklılığın görülmediği tespit edilmiştir. Okul yöneticilerinin önleyici hizmet programının uygulanması eğitim-öğretime katkı sağladığını düşündükleri, ancak okul müdürlerinin 1.Sınıfa başlayacak öğrenciler için disleksi (öğrenme bozukluğu) testi, hiperaktivite ve dikkat eksikliği testi, diskalkuli (matematik bozukluğu) testi yapmadıkları, hazırbulunuşluk testinin de uygulanmadığı tespit edilmiştir. Bunun yanında müdürlerin, `Öğrencilerin seviyelerine uygun gerekli ders araç-gereçleri temin edildi.` önermesine katıldıkları sonucuna ulaşılmıştır.Okul müdürlerine, öğrencilerin başarısını artırmada erken dönemde alınacak önlemlerden birisinin önleyici hizmetler olduğunun farkındalığının artırılması, teşvik edilmesi ve konuyla ilgili bilgilendirmeler yapılması önerilebilir. In this research the topic was `The assessment of school managers' perspectives about proactive service programmes at primary schools`. In this context, the aim of this study was to determine the proactive service perceptions of school managers working in the sample group.The universe of the research was İstanbul province, and sample group contains 51 school managers who worked in Bakırköy and Bahçelievler districts in İstanbul.The qualitative method was used in the research. To obtain the data, a questionnaire which was prepared by researchers was applied to sample group. The questionnaire consisted two parts. The 5 questions in the first part was dealing with demographic data of participants and the second part have 10 questions with yes or no answers to obtain data about school manager's perspectives about proactive service programmes at primary schools. Also 5 structured interview questions were asked to 11 school manager by the face to face relation to evaluate the results of questionnaire in detail. The data were analysed by frequency, chi-square and content analysis.When the answers of school managers for Proactive Service Survey are analysed, no significant difference was seen according to gender, age, marital status, seniority or educational background. School managers thought that the application ofProactive Service Programme makes a major contribution to education. However the result has also showed that school managers do not apply dyslexia test, hyperactivity attention deficit disorder test or dyscalculia test to the students who will start the first grade and school readiness test was not applied. Also all school managers agreed the statement `Students are provided necessary lesson equipment's which are convenient for their levels.` The awareness about proactive service program and education of school managers about them can be recommended.
Collections