Farklı sosyo-ekonomik düzeylerdeki anaokuluna başlayan çocukların okula uyum süreci ve nörobilişsel bağıntıların incelenmesi
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Okul öncesi dönem, bireyin hayatının en belirleyici dönemidir. Bu sebeple,çocuğun bu süreç içerisinde yetiĢtiği koĢullar büyük önem taĢımaktadır. Çocukdoğduğu andan itibaren kendini bir aile ortamında bulmaktadır. Erken dönemdeise, günün önemli bir bölümünü geçireceği okula uyum sağlama iĢlevi ilekarĢılaĢmaktadır. Ġlk kez okula baĢlayan çocuk, farklı eğitim ortamlarına girmiĢolur. Sahip olduğu becerilerin tümü çocuğu ve onun kapasitesini uyum sağlamave öğrenme açısından etkiler. Okul öncesi eğitime baĢlama, çocuk ve aileleraçısından okula uyumluluğunusergilemektedir. Ġlk kez okula baĢlayan çocuk,farklı eğitim ortamlarına girmiĢ olur. Sahip olduğu becerilerin tümü çocuğu veonun kapasitesini uyum sağlama ve öğrenme açısından etkiler. Bu süreçte;dikkat, bellek ve zeka gibi nörobiliĢsel iĢlevler önem kazanmaktadır. Bubağlamda çalıĢmanın amacı, sosyoekonomik düzeyleri farklı olan anaokuluöğrencilerinin okula uyum süreciyle nörobiliĢsel iliĢkilerin değerlendirilmesidir.AraĢtırmada anket ile soru-cevap modeli kullanılmıĢtır. AraĢtırma sonuçlarınagöre davranıĢsal boyutun biliĢsel ve duyuĢsal boyut ile doğrudan ve anlamlıolduğu ve bunun da okul olgunluğunu etkilediği belirlenmiĢtir. Preschool process is the most determining phase of an individual. Therefore, achild‟sstatus of raise is important in thisphase. A child finds himself/herself in afamily surrounding starting from birth. Inpreeducation, child spends most of his/herdays in adaptation fucntions.Once the child goes to schools, he/she faces differenteducation types. All his/her abilities and adaptation capacity effects the process oflearning. Starting preschool reflects both child‟s and family‟s adaptation processtopreschool. In this process neurocognitive functions such as attention, memory andintellegence gains importance. In that sense, present study to investigate therealtionship between adaptation to preschool of children from differentsocioeconomical statusand their neurocognitive functions. There search isconducted via question naire. The data gained from the research suggested thatbehavioural aspect is directly and significantly related with cognitive and emotionaldimension hence effecting the school maturity.
Collections