Üstün/özel yetenekli öğrenciler için okul dışı STEM eğitiminin değerlendirilmesi
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
STEM (Science, Technology, Engineering & Mathematics), fen bilimleri ve matematik gibi temel bilimlerin, mühendislik ve teknolojinin tasarım ve uygulamaları ile entegre edilmesini sağlayan bir yaklaşımdır. STEM eğitimi tüm öğrencilere uygulanabilmektedir ancak üstün/özel yeteneklilere uygulanması ile ilgili araştırmaların yetersiz olduğu tespit edilmiştir.Bu araştırma, üstün/özel yetenekli öğrenciler için yapılan STEM eğitimi ile öğrencilerin elde ettikleri kazanımları değerlendirmek amacıyla yapılmıştır. Araştırma modeli olarak nitel araştırma modellerinden durum çalışması kullanılmıştır. Araştırma, daha önceden STEM eğitimi almamış ve üstün/özel yetenekli tanısı konulmuş 12 erkek ve 13 kız olmak üzere toplam 25 öğrencinin katılımıyla 32 saat olarak gerçekleştirilmiştir. Veri toplama aracı olarak Aktivite Değerlendirme Formları ve Öğrenci İzleme Formları kullanılmıştır. Aktivite değerlendirme formunda öğrencilerin neler öğrendiği, hangi becerileri elde ettiği, etkinlikten öğrendiklerini nasıl kullanacağı vb. sorular yöneltilmiştir. Öğrenci izleme formunda ise aldıkları eğitimden sonra okul dışında benzer çalışmalar yapıp yapmadıkları, gelecekte insan hayatını kolaylaştıracak bir icat üretip üretmeyecekleri, eğitimden sonra hangi meslek alanına sahip olmak istedikleri vb. sorular yönlendirilmiştir. Yapılan her aktivitede mühendislik tasarım süreci izlenmiş ve aktivite sonrasında öğrencilerin aktivite formlarını doldurmaları sağlanmıştır. Elde edilen nitel veriler betimsel analiz tekniği ile değerlendirilmiştir.Sonuç olarak üstün/özel yetenekli öğrenciler için yapılan STEM eğitiminin öğrencilerin fen ve matematik kazanımları ile yaratıcılık, eleştirel düşünme, işbirliği yapma ve iletişim kurma gibi 21. Yüzyıl becerileri elde etmesini sağladığı tespit edilmiştir. STEM is an approach which provides to integrate fundamental science and mathematics with engineering and technology. STEM education applications are suitable for all students however it was noticed that the researches have not been quite developed especially for gifted/talented students.This study has been carried out in order to examine the benefits earned by gifted/talented students after STEM education. The case study model has been selected and used among the qualitative research methods. 32 hours of STEM education applications have been performed for this study by the participation of 25 students (12 boys and 13 girls) who have diagnosed as `gifted/talented` and who have not participated in a STEM education before. Activity Assessment Forms and Student Monitoring Forms were used as data collection instrument. Activity assessment forms, various questions addressed to students which likely to ask learnings and benefits by students' point of view. Student monitoring forms, whether they did similar work outside the school after their education, whether they would produce an invention that would facilitate human life in the future, and what profession they wanted to have after education. During the application of each STEM activity, engineering design phase followed and students made to complete the Activity Assessment Forms. Obtained qualitative data evaluated with content analysis. Consequently, it has been determined that STEM education applications are providing 21st Century skills most likely creativity, critical thinking, collaboration and communication to the gifted/talented students, together with educational attainments in science and math.
Collections