İnsan kaynakları yönetimi fonksiyonlarından eğitim ve geliştirme faaliyetlerinin örgütsel vatandaşlık davranışına etkileri : Bankacılık sektöründe bir araştırma
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Günümüz bilgi çağı ile birlikte insan faktörü örgütler açısından giderek daha da önemli hale gelmiştir. Örgütler, küreselleşme ve buna bağlı olarak ortaya çıkan yoğun rekabet karşısında yeni yönetim anlayışları benimsemeye başlamışlardır. Bu yönetim anlayışlarından insanı odak alan yönetim anlayışları, işletmelerin rakiplerine karşı fark yaratmada önemli bir katalizör görevi görmüş ve böylece varlıklarını devam ettirmişlerdir. Bu bağlamda son yıllarda ön plana çıkan kavramlardan biri de `örgütsel vatandaşlık` kavramıdır. Örgütsel vatandaşlık davranışı, örgüt içinde hem bireylerin hem de örgütün amaçlarına ulaşmasında önemli faktörüdür. İşletmeler, insanı odak alan yönetim anlayışı ile örgütsel vatandaşlık anlayışını ortaya koyarak çalışanın beklentileri ve işletmenin beklentilerini ortak bir payda da buluşturarak iki taraf arasında denge bulma yoluna gitmişlerdir. Diğer yandan bir örgütün gelişmesinde örgüttteki çalışan kişilerin sorumluluğu yadsınamaz. Bu nedenle örgütlerin başarılarının devamında çalışanların ortaya koyduğu başarı oldukça önemlidir. Çalışanların başarılar ortaya koyması ve performanslarını artırması kendilerini sürekli geliştirmelerinden geçmektedir. Bu amaçla da örgütler çalışanlarına eğitim ve geliştirme faaliyetlerine yönelik yatırım yapmaktadırlar. Eğitim, rakipsizlikle ilgili bir durumdur. Eğitim ve geliştirme fonksiyonu insan kaynaklarının en önemli faaliyetlerinden biri olarak, örgütün rekabet avantajı elde ederek rakiplerine fark yaratması yanında çalışanlarının sadakatine, işini severek yapmasına, görevininin üzerinde gönüllülük esasına bağlı olarak örgütün başarısını geliştirme amacına dayanan davranışlar sergilemesinde yani söz konusu bu davranışların ortaya çıkmasında eğitim geliştirme faaliyetlerinin önemi yadsınamaz. Bu amaçla çalışmada, insan kaynakları fonksiyonlarından eğitim ve geliştirme faaliyetleri ile örgütsel vatandaşlık davranışı arasındaki ilişki saptanmaya çalışılmış, bankacılık sektöründe yapılmış olan araştırma ile eğitim ve geliştirme faaliyetlerinin örgütsel vatandaşlık üzerine etkileri ayrıntılı bir şekilde incelenmiştir. With the advent of information age, human factor has become a much more important factor in terms of organizations. Organizations have started to adopt new management approaches in the face of heavy competition that appears as an outcome of globalization. People-oriented management approaches have served as a significant catalyst for companies to make a difference against their competitors and therefore they have maintained their operations. In this context, one of the outstanding concepts in recent years has been `organizational citizenship`. Organizational citizenship behavior in an organization is an important factor in the realization of both individuals' and organization's purposes. With people-oriented management approaches, companies have utilized organizational citizenship and therefore they have found a common ground for both employees' and enterprises' expectations in order to create stability between two parties. On the other hand, the responsibility of employees in the organization cannot be underestimated in terms of the organization's development. For this reason, the success performed by the employees is significant in maintaining the organizations' success. That the employees become successful and improve their performance is possible through their continuous self-improvement.For this aim, organizations invest in providing trainings and development activities for their employees. Training is related with being preeminent. The importance of training and development activities cannot be underestimated as one of the most important operations of human resources. Training and development activities create a difference among competitors providing the organizations gain competitive advantages and increase employees' loyalty and motivation; while also contributing to the success of the organization as they create a sense of volunteerism upon employees in carrying out their tasks and adopting behaviors which aim to increase the organization's success. In this pursuit, this study has attempted to determine the relationship between training and development activities, which is one of the functions of human resources, and organizational citizenship behavior. Conducted in the banking sector, this study has examined in detail the impact of training and development activities upon organizational citizenship.
Collections