Üniversite öğrencilerinin ruhsal hastalıklara yönelik inançlarının araştırılması
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Bu araştırmada; ruhsal hastalıklara yönelik inançların, sosyo-demografik verilerle birlikte ilişkisi araştırılmıştır. Araştırmaya, İstanbul Bilim Üniversitesi'nde çeşitli bölümlerde öğrenim gören altı yüz kırk üçü kadın, yüz kırk yedisi erkek; yedi yüz doksan öğrenci katılmıştır. Araştırmada, demografik özelliklerin belirlenmesi için araştırmacı tarafından oluşturulan 'Sosyo Demografik Bilgi Formu' , ruhsal hastalıklara yönelik inançların belirlenmesi amacıyla 'Ruhsal Hastalığa Yönelik İnançlar Ölçeği' kullanılmıştır. Elde edilen verilerin analizinde, Kolmogorov-Smirnov Normallik Testi, Bağımsız Örneklem T Testi, Bağımsız Örneklem Tek Yönlü Varyans Analizi (ANOVA) ve Tukey Testi, Mann-Whitney U Testi, Kruskal-Wallis T testi, Pearson Korelasyon Testi uygulanmıştır. Yapılan istatiksel analizlerin sonucunda; yaş, eğitim bölümleri, doğdukları yerlere göre, psikiyatrik muayene ve tedavi öyküsü, aileden psikiyatrik muayene ve tedavi öykülerinin olup olmama ve tehlikelilik, çaresizlik ve kişiler arası ilişkilerde bozulma, utanma arasında anlamlı bir ilişki bulunmuş, bu ilişkiler detaylı tablolar ve açıklamalarla ifade edilmiştir.Anahtar SözcüklerRuhsal hastalık, İnanç, Üniversite Öğrencileri In this study, the relationship of believes on mental illnesses with socio-demographic datas are researched. Seven hudred and ninety students who study at many different departments of Istanbul Bilim University joined the study. Six hudred and forty three of them are female and one hundred and forty seven of them are male. To specify the socio-demographic features, `Sociodemographic Information Form` which is prepeared by the researcher is used and to specify the believes on mental illnesses `The Scale of Believes on Mental Illnesses` is used in the study. To analize the datas of the study, `Kolmogorov-Smirnov Normality Test` , `Independent Sample T Test` , `Independent Sample Simplex Varians Analize` (ISSVA) and `Turkey Test` , ` Mann-Whitney U Test`, `Kruskal-Wallis T Test`, `Pearson Correlacion Test` are applicated. By the results of the statistical analizes which are made by the researcher, significant relationships are founded between age, education departments, place of birth, previous psychiatric story, previous psychiatric story from family, dangerousness, desperation, deterioration of relationships between individuals and shame, and this relationships are described by detailed tablos and explainings. Key WordsMental Illnesses, Believes, University Students
Collections