Etnik pazarlamanın siyasal iletişimde kullanımı: 2015 genel seçimlerinde AK parti ve HDP kampanyalarının karşılaştırılması
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
İkinci Dünya Savaşı'ndan sonra dünya nüfusunun hızlı bir şekilde artması ile birlikte etnik grupların nüfus oranlarında da artış meydana gelmiştir. Teknolojinin de hızlı gelişimiyle iletişim, haberleşme, ulaşım, eğitim gibi hayatın birçok alanında meydana gelen değişimler ile birlikte insanların ihtiyaçları çeşitlenmiş ve pazarlama kavramı da önemini artırmıştır. Pazarlama anlayışı geliştikçe farklı stratejiler ortaya çıkmıştır. Siyasal pazarlama ve buna bağlı olarak etnik pazarlama kavramı kendisini göstermeye başlamıştır. İlk olarak ticari manada ortaya çıkan etnik pazarlama, siyasal pazarlama ile birlikte seçim kampanyalarında kullanılmaya başlanmıştır. Özellikle, etnik grupların yoğun olduğu toplumlarda etnik pazarlama da yoğun bir şekilde kullanılmaya başlanmıştır. Türkiye'de iktidar partisi olan AK Parti ve Kürtleri temsil ettiğini iddia eden HDP, 2015 genel seçimlerinde yoğun bir şekilde Kürt seçmene karşı etnik pazarlama stratejileri kullanarak, seçim sonuçlarında başarıya ulaşmaya çalışmışlardır.Bu çalışma, siyasal iletişim bağlamında seçim kampanyalarının içerisinde etnik pazarlama kullanımını göstermek amacıyla hazırlanmıştır. Bu kapsamda, etnik pazarlamanın siyasette kullanılmasıyla birlikte seçmenlerin `oy verme` davranışları üzerinde nasıl bir etki yarattığına dikkat çekilmiştir. After the World War II, the dramatic growth of human population resulted in that ethnic and minority populations in countries around the globe have increased. With the rapid development of technology, the needs of people have diversified with the changes that have taken place in many fields of life such as interaction, communication, transportation and education, which highlighted the importance of marketing. In time, concepts of marketing have changed and developed because people saw the effectiveness of marketing. Subsequently, political and ethnic marketing have aroused. Although ethnic marketing was used for only commercial purposes at the beginning, it is usually used for political interests nowadays, mainly in election campaigns. Countries that comprised from different ethnic groups are more favorable and vulnerable to ethnic marketing and many studies have shown that ethnic marketing have densely used in such countries. For instance, both the ruling party; AK Party and HDP, which describes itself a representative of Kurds, targeted Kurds which is the highest crowded ethnic group, to get more votes from them in 2015.This thesis is designed to elaborate and highlight the use of ethnic marketing in election campaigns in terms of political communication. In this context, the following concepts have been examined: how voters have influenced by ethnic marketing and how their voting behaviors have changed.
Collections