Fan-textual television: narrative structure, virtuality and fandom in Buffy the Vampire Slayer, Angel and Veronica Mars
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Bu çalısma, basta Buffy the Vampire Slayer, Angel ve VeronicaMars olmak üzere, Amerikan televizyon dizilerinin anlatımsal yapısı ilehayranlık arasındaki iliskiyi gözlemlemeyi amaçlamaktadır. Televizyonanlatıları bazı temel noktalarda klasik anlatılardan farklılıklargöstermektedir. Televizyon anlatımlarının yapısı bölümsel ve parçalı olupdevamlılıklarının temelinde dramatik sonun sürekli olarak ertelenmesi vekarakterlerin derinligi yatmaktadır. Seyirci ilgisinin devamlılıgını saglayandiger bir unsur ise tüm bir sezonu kapsayan tek bir ana hikaye yanındabirkaç bölüme yayılan baska olay dizilerine de yer verilmesidir. Tüm buanlatımsal özelliklerin de katkısıyla hayran seyirci sanalsallık olarakadlandırılabilecek olan hikayelestirilmis bir evren kurgulayabilir. Busanalsallık, hayrana, popüler metinlerin egemen söylemlerininfarklılastırılabilecegi veya altüst edilebilecegi güvenli bir bölge saglar.Bununla beraber, Postmodern popüler kültürün içinde yer alan televizyonunkendine dönük yapısı, televizyon metinlerini alternatif anlamların veokumaların ileri derecede farkında kılmaktadır. Bunun sonucu olarak isehayranların farklılasmıs anlamları ve okumaları giderek sektörünmetinlerinin içine dahil edilmektedir. Böylelikle hayranların egemensöyleme alternatif okumalarına ham malzeme olusturulurken aynı zamandafarklı okumalara ve anlamlara karsı ası etkisi de yaratabilmektedir. This study is concerned with tracing the relationship between thenarrative structure of American television and fandom with a specific focuson the texts of Buffy the Vampire Slayer, Angel and Veronica Mars.Television narratives differ from classic narratives in certain key respects.Television narration is characterized by an episodic and fragmentedstructure that relies on the postponement of closure for its continuation.Viewer interest is further maintained by heavy characterization and the useof multiple concurrent story arcs spanning numerous episodes in addition toone central seasonal arc. These narrative specifics enable the construction ofa fabulated universe, `virtuality,? by the fan viewer. Virtuality ensures asafety zone where the fan is able to manipulate the meanings of populartexts and to create new, possibly subversive ones. On the other hand, theself-reflexive nature of the medium and its position within Postmodernpopular culture lend television texts a heightened degree of awareness offannish meanings. Because of this hyperawareness, subversive readings andfannish meanings are increasingly incorporated by industrial texts,simultaneously generating further fan interaction and acting as possibleinoculations.
Collections